Happyness?

Skrivet: 2007-04-10, 21:02:16 / Dagboken

Kläder. Blir man lycklig av kläder?

De flesta bloggar inkluderar mode och de som är med på mest-populäraste-bloggar-listan handlar en uteslutande del om mode, dagens outfit, smink, skor och hårvård. Jag tycker att det är roligt att läsa dessa bloggar och avundas deras ork och engagemnag. Men den stora frågan är "blir man lycklig av kläder?" I vissa fall skulle jag nog svara ja på den frågan men i vissa fall skulle jag nog svara nej. Men vad är det egentligen som gör att kläder är det mest väsentliga i mångas liv? Jag tycker ständigt att jag behöver nya kläder, förnya min garderob lite grand. En ny topp till festen på fredag eller kanske ett par nya jeans eftersom att det börjar bli sommar och jag har inga ljusa, eller kanske ett par vita sandaler för att de passar så bra till min övriga garerob. När har man en fullständig garderob egentligen? Jag antar att man alltid kommer att hitta på nya anledningara till varför man just behöver köpa någonting nytt. Modet ändrar sig hela tiden och det kräver att man hela tiden förnyar sig. Jag älskar att handla kläder och blir väldigt glad när jag kommer hem med händerna fulla utav kassar, det är en viss lycka i det. Jag känner mig inte hel utan någonting snyggt att ta på mig, jag blir deppig och vill inte åka iväg hemifrån. Men kan det verkligen vara bra att aldrig känna sig nöjd, att alltid vara tvungen att köpa någonting för att känna sig fin eller må bra? Många gör säkert av med stora delar av sin lön på kläder och skönhetsvård. Jag är inte en av dem, men jag börjar kanske bli. Eller den största anledningen till varför jag inte är en av dem är för att jag är så fruktansvärt kräsen. Jag tycker oftast inte att jag passar i något eller att modet är så enformigt och aldrig förändras. Min syrra tillexempel hon klär sig i vad som helst bara det är mode och så är det många som resonerar. Men man måste ju gilla det man har på sig och känna sig snygg. Jag tycker alltid att jag ser för tjock ut eller så känner jag mig helt enkelt inte bekväm i klädesplagget. Men den här månaden har jag handlat mer än vad jag brukar göra, dels för att vi var i Paris och dels för att jag verkligen var tvungen att utöka min garderob eftersom att de flesta av mina kläder började bli gammla och slitna. Jag var verkligen i desperat behov av nya jeans eftersom att senast jag köpte jeans var i september. Men nu har jag mycket fina kläder och skor, men en dragningskraft säger ändå att jag fortfarande behöver det och det. När ska det behovet upphöra? Jag antar att svaret är aldrig. Jag tror faktiskt att kläder gör många lyckliga, därför fortsätter vi att hadla även fast våra garderober svämmar över.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin