Fruiteater

Skrivet: 2007-12-29, 15:29:55 / Mat, recept & träning


image617


Måste erkänna att det har gått rätt så bra med mitt fruktätande. Har faktiskt ätit flera frukter varje dag sedan juldagen. Igår åt jag hela fyra stycken, två clementiner, en banan och en apelsin. Och smoothies får ersätta sötsaker det med. Har använt min Frutti från Obh Nordica flera gånger redan och jag älskar den. Hur bra julklapp som helst.

Fast sötsuger är inte borta på långa vägar. Är sugen på choklad, chips, glass... det är inte direkt lätt när det står en halv burk Häagen daz i frysen, när det står en ask seashells i bokhyllan och kex lite här och var. Måste erkänna att det är lite festande. Men jag blev rätt avskräckt när jag upptäckte att nio seachells innehåller lika mycket points som hela mitt dagsintag. Not good. Försöker ha det som avskräckning.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin