Hemma igen.

Skrivet: 2007-12-16, 19:13:19 / Dagboken

image586
Bild: Birka Cruises


Nu är vi hemma igen.

Bussresan gick relativt fort, vilket känndes skönt. Jag sov nog halva vägen och Jonathan sussade så gott som ända hem. Nu har vi bäddat ner oss i soffan, det har blivit kallt i huset när vi varit borta. Så nu står blåselementen på och så har vi hällt upp en skål Kina puffar som vi köpte i Taxfreen. Vi köpte faktiskt inte så mycket till oss själva, Jonathan köpte en platta öl och jag Kina puffar. Vilket vi ångrade något nu i efter hand, men det är bra. Vi ska inte äta så mycket godis. Vi köpte en hel del godis i julkappa till Jonathans föräldrar, pappa, Tomas och Alex.

Kryssningen var bra i övrigt.

Julbuffén var väl kanske inte så jättegod, det var färdig köpta köttbullar, oxfilén var seg och senig. Men jag åt köttbullarna ändå tillsammans me kokt potatis och revbenspjäll, synd att jag inte gillade den gravade laxen. Det är bara Jonathans pappas gravlax som jag kan äta. Synd var väl att jag inte kom in i någon riktig feststämmning, drinkarna var inte så speciellt goda och jag dricker varken öl, cider eller vin. Inte vanligt vin i alla fall, däremot älskar jag Asti Araldica. Dansade lite i alla fall med mamma och Jonathan, men gud vad mycket män det var som försökte komma in och dansa med oss. Jag blev till och med uppbjuden av en 40 åring, han fattade inte ens att jag inte ville. Och så kom en kille fram och kramade mig bara sådär och Linnéa fick en puss på munnen av nån. Mycket skumma människor...


Men i det stora hela så var det ändå skönt att komma bort en stund. Inte för att man blev uppvilad, för det blev vi verkligen inte. Jonathan var uppe hela natten och jag sov ungefär tre timmar. Gick upp vid sex tiden på morgonen för att leta efter Jonathan, men det var bra för då missade jag i alla fall inte frukosten. Men efter det gick vi och la oss och sov till klockan tolv. Så det blev inget bad och sol för mig. Men det hade jag nog ändå inte orkat med.


Nu ska vi titta på någon zombifilm som Jonathan har laddat hem...

Puss och kram.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin