Julen har dragit förbi snabbt i år.

Skrivet: 2007-12-27, 15:04:51 / Dagboken

Nu är julen över då.
Jag tycker att det känns lite sorgligt. Det är inte så att jag är missnöjd över vad jag har fått i julklapp eller så. Jag tycker bara att känslan borde hålla i sig lite längre. Julkänslorna borde finnas kvar inom en även fast julafton, juldagen och annandag jul är förbi. Men så är det inte riktigt för mig. Det känns som att julen är slut nu, även fast julgranen och julpyntet fortfarande finns kvar. Men det känns ju så tomt, inga inslagna paket under granen och allt julfirande och mys är slut.

Jag tycker inte ens att julgranen lyser lika vackert längre.


Men jag har ändå haft en trevlig och mysig jul i år. Väldigt lugn jul, vi har inte jäktat någonting. Inte fått panik. Så det är väl positivt. Jag har fått många fina julklappar och stunder tillsammans med nära och kära. Och det är ju ändå det viktigaste. Men tomt känns det allt.

Det blir väl så när man blir äldre, att julen inte är lika speciell längre. När man var liten höll väl julkänslorna i sig mycket längre. När man lekte med sakerna som man fått och var överlycklig över dem. Men det blir nog annorlunda sen när man får egna barn, då får nog julen en helt annan innebörd igen...

Julen är ändå den bästa högtiden, men vart fasiken är snön. SNÖN, HALLÅ? Det är nog därför julkänslorna förtvinar så snabbt. För att marken inte är vit. Då lyser inte julstjärnorna lika vackert.

image604

Mammas gran.
Visst är det fint när det ligger julklappar under granen?
Nu är det bara helt tomt...

Anonym sa:

ja det är mysigt!


Datum: 2007-12-27: Tid: 16:04:15
Bloggadress/URL: http://metrobloggen.se/linder
Marieh sa:

Ja mellandagsshoppingen är kul men jobbig!


Datum: 2007-12-27: Tid: 16:47:34
Bloggadress/URL: http://www.marieh.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin