My cat is a plant-eater

Skrivet: 2007-02-01, 18:32:36 / Dagboken

Igår (onsdag):
Igår kunde jag inte komma in på bloggen av någon underlig anledning. Men idag verkar det fungera igen. Igår åkte vi till Köping med skolan för att vandra lite på Rombo-leden som är en pilgrimsled. Som sträcker sig från Köping ända till Trondheim. Vi gick fyra kilometer för att sammla intryck och information om leden eftersom att vi ska skriva en liten uppsatts om den.
                 
När jag kom hem var jag helt slut, jag somnade direkt. Halv sex åt vi oxfilè tillsammans med Jonathan föräldrar. Vilken lyxmåltid mitt i veckan va? Sedan läste jag lite i min bok och gjorde klart en uppgift till skolan som ska skickas in idag. På kvällen tittade jag på The Oc och What about Brian.

Idag (torsdag):
Idag har jag varit ledig. Men som vanligt när jag är ledig har jag inte gjort någonting speciellt. Jag vaknade sent, åt frukost sent och tjafsade med Jonathan om pengar. Hm, men nu är det löst och allt är som det ska igen. Hoppas jag. Nu har jag skickat in uppgiften som vi skulle göra tills idag till min lärare. Och snart ska vi laga mat, kycklingfilè med ris, tror jag att det blir.
                 
Boken som jag beställde på Bokus för snart tre veckor sedan har fortfarande inte dykt upp i brevlådan. Om den inte kommer imorgon tänker jag ringa dit och klaga. Jag behöver den där boken. Men egentligen har jag inte råd att köpa den från affären eftersom vi nästan har gjort av med alla mina pengar och Jonathan har inte fått sina pengar än eftersom att han hoppade av matten. Så det skulle vara bra om boken kom innan helgen så att jag himmer läsa ifatt det som jag har missat tills på måndag. Ikväll ska jag bara läsa i min bok.

Måste bara tillägga en sak. Vår katt äter upp mina blommor, jag har inte vetat om att det varit han tidigare. Men nu har jag avslöjat skurken. Inte undra på att mina blommor alltid ser så fula ut. Och dör hela tiden.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin