Insnöad

Skrivet: 2007-01-24, 19:25:19 / Dagboken

Nytt år, nya vanor.

Idag ska jag börja skriva blogg. Vilket i fortsättningen ska bli en daglig rutin. Hoppas jag. Men jag har inte allt för höga förväntningar på mig själv. Inte på er läsare heller. Egentligen så spelar det inte så stor roll ifall någon läser min blogg, jag hade mer tänkt använda bloggen som ett sätt att skriva ner tankar men främst av allt som skrivträning. Eftersom att jag vill jobba med skrivandet så kan man aldrig få för lite övning. Jag kommer aldrig att skriva perfekt men man kan ju alltid sträva efter förbättring.

Förhoppningsvis så kommer jag nog vid ett senare tillfälle att publicera några av mina verk här. Det är inget löfte men jag kan ju alltid försöka. Jag tänkte att bloggen kunde bli ett centrum där jag delade med mig av mina texter. Även om det inte är någon som läser så har jag i alla fall publicerat dem.

Jag skickade faktiskt in ett bidrag till en diktsamling för ungefär ett år sedan. Min mamma har alltid tjatat om att jag ska skicka in mina berättelser och dikter till en tidning eller nåt liknande. Så jag skickade in en dikt till en tävlingen. Och cirka en månad senare hade jag blivit publicerad. Det var fruktansvärt roligt att se sitt eget verk i diktsamlingen och framför allt sitt namn. Jag måste nog säga att det är bland det roligaste som finns att bli antagen och få en liten bekräftelse på att man duger som skribent. Jag strävar så klart efter att bli publicerad igen. Helst av allt vill jag så klart ge ut en bok. Vilket ligger högst upp på min önskelista över drömmar

Precis som det aldrig var
(Precis som det aldrig var)

Heter antologin som jag är med i och dikten som jag bidrog med heter Nikotin. Det är sockerdricka.se som är utgivaren. Jag kanske lägger ut  dikten som jag bidrog med vid ett senare tillfälle.

Malin sa:

Nämen, inte trodde man att man skulle stöta på dej här :)


Datum: 2007-01-25: Tid: 01:42:14
Bloggadress/URL: http://malinontherun.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin