Ont i magen

Skrivet: 2007-01-25, 14:44:03 / Dagboken

Idag är jag hemma från skolan, jag har så hiskiligt ont i magen. Jag har det ganka ofta, vet inte riktigt varför. Som tur var kom mina skolböcker som jag hade beställt från bokus, så jag ska inte bara ligga och sova hela dagen (vilket jag brukar) utan jag ska plugga. Ska läsen en bok som heter Räddaren i nöden av J.D Salinger. Jag började läsa lite för en timme sedan ungefär och mitt första intryck är att boken verkar rätt rolig och lättläst. Det värsta jag vet är att läsa krångliga böcker som man är tvungen att läsa till skolan. Har targlat mig igenom allt för många sådana på gymnasiet.

I början av veckan läste jag ut en bok av Mia Törnblom. Hon har skrivit en bok som handlar om självkänsla. Därav namnet Självkänsla nu! Den var väldigt lättsmält och lärorik. Jag försökte i alla fall ta åt mig hennes tips och vägledning till bättre självkänsla, så vi får väl se ifall jag blir en bättre människa nu.

Självkänsla nu!            Räddaren i nöden
(Bokus.se)

Jonathan somnade visst som en stock bredvid mig i sängen. Han sa att han inte kunde se bokstäverna i psykologiboken, då måste man vara trött. Stackars älskligen jobbar hela nätterna med att få klart köket. Men snart är det klart och det kommer att bli hur fint som helst.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin