Evanescense

Skrivet: 2007-05-27, 00:13:22 / Dagboken

Evanescense- Kommer till Hultsfredsfestivalen i år och jag som alltid har velat sett dem uppträda. Hela våren har jag varit inställd på att inte åka dit, Korn och ossy har inte lockat mig för fem öre. Men nu när Evanescense kommer dit så förändrar det situationen en del. Men nu har vi inte råd att åka dit, synd med sånt är livet. Jag vill hellre åka utomlands, men det skulle ju vara underbart att se dem live, på hultan. Jag kommer ihåg förra året när jag stod längst fram på HIM och höll på att bli ihjäl klämd när några idioter tryckte på bakifrån och när jag och Jonathan såg Kent sista kvällen och sjöng med i låtarna så att halsen rispade. Det var sjukt kul förutom att vi var magsjuka hela den dagen. Men jag pallar inte riktigt hela festival grejen med att sova i tält, fyllan, allt skräp och kisslukten, det är bara för mycket för mig. Men konserterna var grate och jag ångrar inte en sekund att jag åkte dit förra året, även om själva upplevelsen kunde ha virit betydligt bättre, med tanke på magsjukan och den dåliga party-stämningen. Även fast Evanescense kommer dit så kommer inte jag och Jonathan, tråkigt men sant. Jag hoppas att jag någon gång får en ny chans att se dem, kanske en riktig konsert? Det skulle vara mäktigt.

Vi får se vart denna sommar för oss, förra sommaren bjöd på stunder som är omöjliga att glömma. Den började med studenten, sedan åkte vi till Hultan, efter det kopplade jag och Jonathan av med en enkel cykelsemester, vi kom ända till Örebro faktiskt. Två veckor efter det for vi till Riga med Sara och Häger, men inte nog med det så stannade jag och Jonathan kvar efter att Sara och Häger åkt hem och fortsatte ner i Europa på egen hand. Resan tog oss till, Vilnius, Warsawa, Krakow, Wien, Prag och Berlin. Den bästa sommaren någonsin, så jag kan inte vänta mig att den här kommer att bli bättre.

Sommar, sommar och sol!

image165




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin