Kan det inte sluta regna och bli sommar

Skrivet: 2007-05-14, 19:42:14 / Fotodagboken

image131

Jag vill ha sol, nu! Jag vill gå långa promenader, åka ner på stan och äta glass, träffa folk i parken som förr i tiden. Det känns som att vi aldrig träffar nån längre, inte som förr i alla fall. Alla är upptagna och lever sitt eget liv. Vuxenlivet?
Fast egentligen så är nog ingen mer upptagen än vad jag är. Men det är så att man glider i sär varandra när man inte går i samma klass längre och så väljer man ju vilka man vill fortsätta ha kontakt med, inte sant? Jag ringer de som ringer mig...

Jag skulle vilja resa och upptäcka nya platser, kanske till och med flytta härifrån. Vad är det egentligen som håller en fast här i lilla Västerås? Det enda man behöver är pengar och lite mod för att sticka härifrån. För just nu är jag så himla trött på livet, jag är trött på att plugga och jag har ingen lust att jobba. Men det är inte särskilt kul att gå hemma hela dagarna heller. Jag har ju ingenting att göra, eller om jag tog mig i kragen skulle jag kunna göra hur mycket som helst.

  1. Skriva en bok.
  2. Plugga.
  3. Gå ut och gå.
  4. Rita.
  5. Sy mina kuddar och min kjol.
  6. Städa och diska.
Ja, listan kan göras lång. Men vad är det som gör att man inte orkar ta tag i sig själv? Jag har inget svar på den frågan. Det känns som att vi har försökt med allt, men ingenting hjälper.


Malin sa:

Jag är arbetslös och inte särskilt upptagen, men är det nån som ringer eller bryr sig?


Datum: 2007-05-15: Tid: 11:54:16
Hanna sa:

Jag är inte speciellt upptagen jag heller...


Datum: 2007-05-16: Tid: 19:50:51
Bloggadress/URL: http://hans.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin