Hemmaspa och festsugen

Skrivet: 2007-11-09, 17:08:11 / Dagboken

Sitter här vid datorn, med en ansiktsmask i ansiktet. Har lite hemmaspa. Idag har jag varit på gymmet och solat och kört ett riktigt långt gympass. Det var jobbigt det, men kul. Solade också i nio minuter, mer än så är skadligt för min hud. De har så effektiva solarium på Enjoy. Behöver lite färg i huden, jag är så himla blek och mina röda prickar och sånt på armarna, syns så himla bra. Och så blir jag så torr, usch, huden blir så ful på vintern, men vi får se om det hjälper att sola solarie ibland.


Igår sydde min underbara älskling upp ett par jeans som jag köpte i Marseillle. Har aldrig använd dem, helvarta jeans för bara två hundra spänn. Billigt tänkte jag och köpte dem, sen när jag kom hem gillade jag dem inte alls. Men nu har Jonathan sytt upp dem och in dem i benen så nu ser de ut som ett par helt andra jeans. Mycket bra. Synd bara att de blir helt dammiga på engång. Passar perfekt till den vita polon som jag köpte igår. Har faktiskt saknat att ha ett par helt svarta jeans, de passar ju till nästan allt.


Det är fredag idag och jag är festsugen. Men jag har ingen fest att gå till. Inte för att jag har försökt ringa runt till folk och fråga ifall det är någon som är intresserad av att hitta på någonting, jag är lat. Vi drar nog hem till mamma och dricker vin med henne och Tomas, det är alltid trevligt. Och jag är väldigt sugen på vin, Asti Araldica, ett lågprocentigt, sött, mousserande vin, hur gott som helst. Det enda jag gillar i vinväg, eller alkoholväg överhuvudtaget. Billigt och bra också.


Nu måste jag nog gå och ta bort ansiktsmasken och duscha. Sen ska jag göra i ordning mig, festfin ska jag bli. Även fast vi inte ska på någon riktig fest, eller man vet ju aldrig vad man hamnar en fredagskväll.


Ha det bra.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin