Inför-jul-shopping

Skrivet: 2007-11-25, 18:42:17 / Dagboken

Idag har det varit en ganska bra dag. Tills vi kom hem och jag blev sur för INGENTING. Eller för att det ser stökigt ut och för att det är fullt med disk... Eller för lite alltmöjligt.

Jag och Jonathan har i alla fall varit ute och handlat hela dagen, vi har varit på, Plantagen på Bäckby, Europri, Rusta, Hällashopping, Hemtex, Plantagen på Hälla, ÖB och Bauhaus. På Plantagen skulle vi köpa, den vita granen som vi tittat på, men den fanns inte kvar på Bäckby, så vi fick åka till Hälla. Där köpte vi den sista (ihopsatt och klar), den är lika kort som jag, men med stjärnan i toppen blir den i alla fall lite längre. Har även handlat julgranskulor, julgransstjärna (som lyser), lampor till granen, en svart adventsstjärna, vinröda gardiner till sovrummet, taklampor till hallen, julgransmatta och ett silvrigt ljusfat...

Hmm... Jag tror att det var allt. Nu har vi en vitgran till jul i alla fall.
Nu återstår det bara, glitter till julgranen, glaskulor att hänga i fönstret, ytterligare julgranskulor, ljus till adventsljusstaken och gardiner till vardagsrummet.

En svart, spetsig, volangkjol, ett par lila strumpbyxor och en glittereyeliner, fick även följa med mig hem. Så idag har vi shoppat loss, kan man säga. Det blev inte lite grejer direkt. Mycket som behövs nu innan jul. Har redan hängt upp adventsstjärnen i fönstret inne i sovrummet, det blev jättemysigt, måste bara stryka gardinerna och hänga upp också.


Jag vill att Andra Avenyn ska börja nu...


Godafton.

Bella sa:

Värsta julstämmningen ju... Känns som jag alltid säger det men: Fin din blogg har blivit =)


Datum: 2007-11-25: Tid: 19:15:14
Bloggadress/URL: http://24thofjuly.blogspot.com
Emelie sa:

Tack, ja det gick bra :)
Mysigt med julgrejor.


Datum: 2007-11-25: Tid: 21:36:18
Bloggadress/URL: http://emelieortegrens.blogg.se
bee sa:

hihi! och jag är ett nike freak. tack för att du tyckte till!


Datum: 2007-11-25: Tid: 21:48:54
Bloggadress/URL: http://beccabee.blogg.se/
Emma sa:

härligt med lite shopping :)


Datum: 2007-11-26: Tid: 17:13:32
Bloggadress/URL: http://eemmapemma.blogg.se
matilda sa:

va roligt att ni har shoppat så mycket jul grejjer har nästan lust att titta förbi när ni får ordning på allt:) men vad var det för kjol du hade köpt va den ifrån hm? puss


Datum: 2007-11-26: Tid: 21:59:17
Johannaaa sa:

Trevligt =)


Datum: 2007-11-27: Tid: 21:07:17
Bloggadress/URL: http://joojj.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin