Nattgrubbel

Skrivet: 2007-11-14, 02:13:58 / Dagboken

Klockan är typ 02.05 på natten. Vi har vänt på dygnet igen, jag vaknade klockan två idag och var på skitdåligt humör. Så jag var arg på Jonathan och låg kvar i sängen tills han kom hem klockan tjugo över tre.


Nu på natten/kvällen har vi städat lite och just nu står älsklingen och diskar. Han är så snäll, men så dum ibland. Men jag äslkar honom ändå. Vi ska fortsätta att städa imorgon och förhoppningsvis ska vi måla klart ena väggen inne i sovrummet och fixa lite smågrejer som inte har blivit gjort. För att såsmoningom kunna köpa den där nya byrån som jag så innerligt vill ha. Måla fönsterkarmen i vardagsrummet står också på listan och sätta upp de resterande listerna. Skulle behöva köpa lister och sätta upp i köket också, men det har vi inte råd med, eller det är inte prioriterat.


Jag ska försöka att ta mig upp tidigare imorgon, men det blir nog svårt. Det beror på ifall Jonathan ska jobba eller inte. Han kanske skulle åka iväg till klckan ett, för att sedan fixa en massa saker här hemma. Tvättmaskinen som vi fick av Tomas ska också kopplas in och tvättas ur. Så vi har en del grejer att göra, som antagligen aldrig kommer att bli av. Men jag hoppas verkligen att Jonathan inser att det är viktigt och tar tag i dem.


Jag vill ha fint här. Ordning och reda hela tiden. Inget stök nångång, men då gäller det att hålla efter sig hela tiden också. Inte slänga kläder överallt och diska så fort man har ätit något och torka av bänkarna, med mera. Det är mycket att hålla ordning på. Sminkgrejerna är nog värst, jag har alltid oordning bland sminkgrejerna. Det går inte att ha ordning, det blir stökigt hur jag än gör.


Jaja, hoppas ni kan sova därute. Ska snart hoppa i säng.

Hanna sa:

Uh jag vet hur det är med sminkgrejer... spelar ingen roll vad man gör!!! Jag har vart på jakt efter bra sminkförvaring jättelänge men aldrig hittat det "rätta"...


Datum: 2007-11-14: Tid: 11:33:15
Bloggadress/URL: http://hans.blogg.se
Bella sa:

Jobbigt... Men det later som det kommer att bli/vara jattefint nar det blir/ar fardigt =)


Datum: 2007-11-14: Tid: 18:20:45
Bloggadress/URL: http://24thofjuly.blogspot.com



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin