Svampplockning i snön

Skrivet: 2007-11-03, 18:34:51 / Dagboken

Inatt föll första snön över Västerås. Fast det är bara en del av den som fortfarande ligger kvar på marken. Men man får väl räkna med att vintern är påväg nu och julen känns redan väldigt påtaglig, på ett bra sätt tycker jag. Då har jag någonting att se framemot i alla fall och jag längtar tills jag får sätta upp adventsstjärnan, men det är ju en månad kvar tills dess. Är det någon som vet vad det kommer att vara för julkalender i år? Jag har inte hört någonting alla om det.

Idag hade vi planerat att gå ut i skogen och plocka svamp och det gjorde vi trots snön. Inte för att vi hittade så mycket svamp, men vi hade ändå trevligt. Mamma, Tomas, jag och Jonathan gick runt där och letade. Sedan fikade på en kulle i solskenet. Precis som när jag var liten, mysigt var det. Svampen som vi hittade gjorde vi sås på till fläskifilén som vi åt alldeles nyss.

Ikväll kommer Sara och Häger hit och gör oss sällskap. Vi ska väl titta på film, vi hade tänkt dricka vin också men bolaget hade inte ens öppet idag. Så det var ju synd. Men det får gå ändå. Chips med dipp och Coca Cola får ersätta vinsuget.

Sammanfattningsvis så har vi hittills haft en väldigt trevlig lördag. I både höstens och vinterns tecken.

Hoppas allt är bra med er därute.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin