Presenter

Skrivet: 2007-10-21, 18:42:11 / Dagboken

Igår var ju släkten här. Oj så trevligt det var. Alla kom hit för min skull, för att fira min 20 års dag. För nu är jag 20 år på riktigt, jag har handlat vin på bolaget. Var lite små nojig över att de skulle tro att jag hade falskleg. För några timmar innan tyckte busschaffören att jag såg ut som fjorton, vet inte om jag ska ta det som en komplimang eller inte. Fjortis igen, kanske vore något?

Förut brukade jag alltid åka på barnbiljett men nu de senaste veckorna har jag börjat åkt på vuxen och då blir jag ifrågasatt, varför jag åker på vuxenbiljett? Jag försöker ju bara vara laglig. Så två år förlänge har jag åkt på barnbiljett pågrund av att jag är så kort och ser ganska liten ut för min ålder. Hmm, eftersom att busschaffören tycker jag ser ut som fjorton kanske jag borde åka för en tia istället för en tjuga ett tag till. Men jag är nojig över att bli påkommen, men hur ofta är det kontrollanter egentligen? Jag har aldrig varit med om det på den busslinje som jag åker nu.

Nog om det. Jag skulle ju tala om vad jag fick i födelsedagspresent. Jag gör en lista.
  • En röd badrock - av älsklingen
  • Gråa tofflor med brodyr - av älsklingen
  • Förkläde med snyggt mönster också grått - svärmor och svärfar
  • Pajformar - svärmor och svärfar
  • Hög, svart vas - Äldsta syster, Linnéa
  • Elvisp med snygg design - mamma och Tomas
  • Stor blombukett - mamma
  • Pengar, pengar, pengar - mormor, moster, pappa, farmor och farafar
Det var nog allt. Jag är jättenöjd över alla fina presenter och pengarna var verkligen välbehövda. Har shoppat idag, tänkte visa er det senare.

Puss så länge.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin