I´m alive

Skrivet: 2008-04-28, 20:42:54 / Dagboken

image1057

Jag lämnade Jonathan hemma en stund och tog mig ut på en halvtimmes promenad. Eftersom att han ändå har somnat på golvet. Ja seriöst, han ligger och sover på golvet, han tyckte tydligen att det var skönt.

Det är helt underbart att gå ut i den milda kvällsluften i bara munktröja. Det är så skönt när solen håller på att gå ner och fåglarna sjunger på sina sista sånger. Det är livet och jag känner mig genast på mycket bättre humör. En promenad kan göra mycket för humöret. Titta på bilderna jag tog med min mobilkamera när jag var ute, träden är helt gröna. Jag tycker att det blev rätt bra kvalité för att vara tagna med en mobilkamera på 3 megapixlar. Kan jag säga annat att jag älskar min mya mobil. Musikspelaren är jättebra, vem behöver en mp3-spelare? Jag köpte en mp3-spelare när det var så där jätte hypat när jag gick i tvåan, min pappa pungade 2000 spänn för den och det är nog det största misstaget jag gjort (jag hade önskat mig den i födelsedagspresent). Så fort jag fick en mobil med musikspelare lämnade jag den där saken hemma. För vem bär med sig både mobil och mp3 när de går ut och promenerar? Det skulle aldrig falla mig in.

Jag börjar känna mig levande igen, nu när våren nalkas, har känt mig lite död inombords ett tag, med låg tankeverksamhet och många deppiga stunder. Men nu tänker jag hela tiden på allt möjligt, planerar och det verkligen strålar om mig. Jag önskar att jag alltid kunde känna mig såhär levande! Jag känner mig till och med självständig, som en egen person och tycker nästan att det är skönare att gå ut ensam en stund och rensa tankarna. Det skulle aldrig falla mig in förut. Måste säga att det känns som en stor lättnad. Jag och Jonathan gör ju allt tillsammans vilket ni kanske har märkt, så därför känns det bra att jag kan ta promenader själv ibland i alla fall. Nu när jag uppskattar den tiden för mig själv. Jag har aldrig förstått hur viktigt det är för välmåendet, att vara själv ibland.

Nu ska jag titta klart på Nyttläge!

Veronica sa:

Gud vad härligt! Önskar jag hann med det idag, men det får bli imorgon istället! :)


Datum: 2008-04-28: Tid: 20:49:54
Bloggadress/URL: http://veroniicaa.webblogg.se
sannaa sa:

Tack =) fast dom kommer nog aldrig bli så bra som dina :p


Datum: 2008-04-28: Tid: 20:57:07
Bloggadress/URL: http://sannaaek.blogg.se/
Malin sa:

Skönt att du känner dig mer levande!
Idag har varit en riktigt härlig dag :D


Datum: 2008-04-28: Tid: 21:42:54
Bloggadress/URL: http://lillamalins.blogg.se
A sa:

Härliga vårbilder =D


Datum: 2008-04-28: Tid: 22:02:18
Bloggadress/URL: http://agx.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin