Resumé av fredag och lördagen

Skrivet: 2008-04-20, 16:11:06 / Dagboken

Heeej på er!

Vill bara säga att jag lever och att jag har det superbra. Jag har haft en helt underbar helg på alla sätt och vis.

I fredags åkte vi hem till Västerås, jag fick äntligen min nya mobil och den är verkligen lovley. De hade självklart blivit nåt fel på våran beställning, men Jonathan snackade med en gamal jobbarkompis som jobbar på 3Hälla och han ordnade allting och jag fick  mobilen direkt. Efter det åkte vi in till stan, träffade mamma, gick en sväng på stan men vi hann inte så mycket, jag köpte en ny klänning och ett par svarta strumpbyxor. Sen gick vi till systemet, där vi handlade på oss lite vin, öl och cider, innan vi åkte hem till mamma köpte vi med oss mat från Spicy Hot.

Fredagskvällen spenderade vi hemma hos mamma, åt god mat, pimplade vin och pratade om alltmöjligt, precis som vi brukar när vi är hemma hos mamma. Linnéa och hennes pojkvän tittade förbi en sväng också, vilket var trevligt. Så kvällen var verkligen jättelyckad, även om det kanske hade varit roligare att gå på krogen med några vänner istället. Men Sara och Häger var tyvärr upptagna med att fira tre år.


Lördagen började tröttsamt, men en jobbig huvudvärk, möjligtvis efter allt vin och cider från kvällen innan. Det var så himla längesen jag drack så jag skulle kunna bli backfull på bara en cider. Mamma och Tomas var ute och städade gården, så vi åkte in till stan, där jag shoppade en ny bh och en t-shirt. Efter det tog vi en sväng till MediaMarkt, där vi tittade på objektiv och hörlurar. Den här gången tittade vi inte bara utan bestämde oss för att köpa ett 70-300 mm objektiv från Tamron och ett par hörlurar från Philips som var nedsatta till 149 kronor.

Nästa stopp var hem till Jonathans föräldrar, där det bjöds på grillad biff, potatis i ugn och sallad. Fast köttet blev lite bränt, så det var ingen höjdare. Vi stannade kvar där nån timme, umgicks och hade det trevligt. Sen vid fem tiden var det dags att bege sig hem till Sigtuna igen. Om jag ska vara ärlig så känns det riktigt skönt att inte bo i Västerås längre. Det känns så skönt att komma hit till Sigtuna efter att man varit hemma i Västerås. Men det är rätt skönt att shoppa i Västerås, nu när man inte bor där längre, det blir en helt annan känsla.


Idag har vi varit på utflykt till Skokloster i det härliga vårvädret. Återkommer med lite bilder och så lite senare. Nu ska vi äta, sen måste vi dela ut reklamen som vi har skjutit upp till det sista.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin