go away...

Skrivet: 2008-12-04, 11:38:30 / Fotodagboken



4:e december idag. 20 dagar kvar till julafton. Jag längtar inte ens. Det känns som att alla julkänslor rycktes ifrån mig i måndags, då den här otäcka kursen drog igång. Jag kan inte förstå hur läraren har tänkt att vi ska hinna med allt detta på en månad? Läsa två böcker, gruppprojekt på 10-20 sidor, litteraturredovisning samt skriva ett eget PM på 10 sidor om litteraturen. Jag klarar inte ens av att tänka på det. Lalalala.... försvinn.

Snön har kommit tillbaka igen, men det spelar väl ingen roll om himmlen ska fortsätta vara så här grå, så det ser ut som att jorden ska gå under. Just nu känns det som att jorden ska gå under ändå, så lite sol och massa glittrande snö, skulle kännas betydligt mer uppiggande. Jag vet att jag inte borde deppa ihop för en sån här sak, allting brukar ju ordna sig i slut ändan i alla fall? Men det känns rätt hopplöst just nu. Jag vet att jag inte kommer få något jullov heller, för ångesten kommer sitta i tills den här kursen är över och det lär inte bli förs någon gång i mitten utav januari.


Nu ska jag äta lite frukost och försvinna en liten stund. Wake me up when januari ends...

M sa:

Förstår din känsla. Inge kul.. Hoppas att de blir bra ändå..


Datum: 2008-12-04: Tid: 13:06:00
Bloggadress/URL: http://headless.blogg.se/
sandra sa:

min julkänsla försvann också med ett ryck när den här kursen började. paniiik. men det kommer bli bra till slut, det är jag säker på! tänk bara, om 5 veckor är det över! :)


Datum: 2008-12-04: Tid: 14:00:49
Bloggadress/URL: http://accordingtosandra.wordpress.com
Sara sa:

Jag vet hur du känner, tyvärr är det ju sådär med universitets-/högskolestudier. Det är värre än ett heltidsjobb och det känns omänskligt vissa stunder, men det är bara att bita ihop och intala sig att det bara är under en viss tidsperiod. Man måste bara ta tag i det, så är det så otroligt skönt när det är klart. Jag hejar på dig. Kram.


Datum: 2008-12-04: Tid: 18:50:17
Bloggadress/URL: http://sarasland.com



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin