Blogg-hjälp - Hitta bildens URL

Skrivet: 2008-01-10, 20:05:19 / Blogghjälp

Tack för era omtänksamma kommentarer och alla fina röster som jag har fått.
Har fått hela 12 röster : o ) Det gör mig glad speciellt när man förväntar sig att inga kommer att rösta.

Har precis suttit och hjälpt Hanna över MSN. Hon hade en massa frågor om hur man bland annat får en URL samt hur man lägger in en länk och hur man lägger in bloggtoppens symbol i bloggen. Jag försökte svara så gått det gick över MSN, men det var inte lätt att göra sig förstådd. Men vi lyckades till slut. Men gud vad svårt det är att förklara såna här grejer över nätet.

Så därför tänkte jag förklara steg för steg hur man får en bilds URL.

1. Skapa>Bild

2. Ladda upp bilden du vill ha.
Väj 1000 px annars kommer bilden att bli mindre än vad den är i verkligheten.
image685

3. Bildarkivet.
Klicka på bilden som du nyss laddat upp. På miniatyren.
image686

4. Klicka på bilden en gång till
image687
5. Ta bildens URL ur adressfältet.
image688


OBS! Denna URL kan du använda för att lägga in din header i kodmallen. Detta använder du dig även av när du vill lägga till stor profilbild.. Ja det är många bilder man kan behöva en URL till och då ska detta sätt funka.

Dilan´s sa:

det här måste jag komma ihår :P


Datum: 2008-01-10: Tid: 20:39:53
Bloggadress/URL: http://www.dilo.blogg.se
ACO sa:

ja, så kan vi göra! Framförallt en header, hur gör man en sån? Hjärtana och så, och var du hittar färgerna?

Jag vill ha en personlig blogg, något som ser att det är flyg jag skriver om, in som nu när det är thailandsbilder :P


Datum: 2008-01-10: Tid: 22:12:15
Bloggadress/URL: http://aco.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin