Du är vad du äter...

Skrivet: 2008-01-31, 23:44:21 / Fotodagboken

Jag är nog en knäckebrödmacka, vad är du?

image761
Bild: © jag själv (Ida Molin)

En bild som egentligen inte har något med detta inlägg att göra.

Det blev en avslappnad kväll framför teven och datorn. Först såg jag 2900 Happiness och efter det Du är vad du äter. Jag kan verkligen inte förstå hur man kan fortsätta att äta och äta, när man vet att det går ut över ens hälsa, värre än så, utöver ditt liv. Visst det är svårt att ändra sina vanor, men jag skulle aldrig kunna stå ut med mig själv om jag visste att jag vägde över 150 kg och har ett midjemått länge än måttbandet. Det är ju absurt. Jag säger stopp nu, när jag bara väger några kilo mer än vad jag borde, men vart går gränsen? När de blivit så sjuka att de inte orkar gå upp ur sängen eller inte orkar gå fem meter innan de blir annfådda, eller när de får reda på att detta beetende kommer sluta med att du dör innom fem år? När börjar man inse att någonting är fel, eller vet man det hela tiden, men bara blundar för konsekvenserna?

Sluta blunda, innan det är försent.

Sofia sa:

Härlig bild!
Hm..då är jag nog choklad! :P


Datum: 2008-02-01: Tid: 09:11:15
Bloggadress/URL: http://tusse.tjejsajten.se
sofia sa:

hejsan
Fin blogg
Skulle du vilja fixa min design?
Den ska se ut som louiiiiize.blogg.se fast med andra bilder och på kändisar och jag kommer lägga in de bilderna på min blogg och om du e intresserad att hjälpa mig så kan du mejla mig på [email protected] och då kan jag svara dig hur jag vill att min blogg mer ska se ut!
Ha en trevlig helg


Datum: 2008-02-01: Tid: 09:55:34
Bloggadress/URL: http://www.sessan11.blogg.se
Anna sa:

(svar) Tack så mycket! :) Desamma!


Datum: 2008-02-01: Tid: 11:20:00
Bloggadress/URL: http://annasaraolsson.blogg.se
Alexandra sa:

Gud vilken härlig bild du tagit :D


Datum: 2008-02-01: Tid: 13:14:22
Bloggadress/URL: http://alexandraniilsson.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin