Filöverföring...

Skrivet: 2008-01-05, 18:46:49 / Dagboken

Gud vilken tid det tar att föra över filer.
Håller på att rensa min dator, hårddisken är nästintill fullpackad. Så därför håller jag på att föra över alltihoppa till en externhårddisk. Det blir en hel del bilder med tiden och de tar upp så himla mycket plats. Det är inte svårt att fylla en hårdisk på några veckor om man fotar en hel del. Inte nog med det så har jag en sån sjukt oordning bland mina bilder, måste sortera dem bättre och radera en massa dubletter. Alla mappar ligger huller om buller och jag har ingen koll på vad som ligger var.
Någon som har några sorterings tips?

Nu ska jag plocka iordning lite här hemma, så jag och Jonathan kan äta middag utan en massa stök runt omkring oss.


tilda sa:

fin design du har! :) kram


Datum: 2008-01-05: Tid: 18:52:18
Bloggadress/URL: http://aouch.blogg.se
Frida sa:

Åh sitter och gör samma sak, fattar inte hur man lyckas få alla filer huller om buller. Jag älskar ju ordning och reda men fy vad jobbigt innan man fått till det :S Fin blogg du har :)


Datum: 2008-01-05: Tid: 21:51:23
Bloggadress/URL: http://frida07.blogg.se
NADS sa:

Jag har som så att jag har en mapp som är mitt namn. Sen i den mappen finns det ytterligare mappar: bilder, word-stuff och annat. I då bilder, t.ex så finns det olika undermappar med kategorier som t.ex: djur&natur, innebandy (fotboll eller vad du nu är intresserad av), jag, vänner. Det tycker jag är ganska smart. Men då gäller det också att orka sortera in allt varje gång man för över bilder till datorn.
kramar


Datum: 2008-01-05: Tid: 22:04:40
Bloggadress/URL: http://nagt.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin