Semester 2008

Skrivet: 2008-07-20, 23:19:13 / Fotodagboken

Snart är älsklingens semester över. Efter två veckor. Förra veckan var vi ute på äventyr, därav det oförberedda blogguppehållet förra veckan. Eftersom att jag inte har berättat någonting om hur vi hade det eller vad vi gjorde så tänkte jag skriva lite om det nu. I tisdags packade vi ihop nödvändig packning, köpte ett nytt tält och hoppade in i bilen. Utan något särskilt mål. Västkusten känndes lockade, så där hamnade vi efter en skön natt hemma hos en bekant till Jonathans föräldrar som driver ett passionat i Ed ca. 7 mil från Strömstad. Gräbbestad blev vårat första stopp. Mitt barndomsparadis. Under dagen åkte vi vidare till Fjällbacka. Där gick vi upp på berget där Ronja Rövardotter är inspelat. Vädret var på våran sida hela dagen och vi lyxade till det med handskaladeräkor, potatisallad och grönsallad. Vi övernattade i tält i en liten dunge intill vattnet. Vi träffade även på Bert Karlsson inne på ICA. Han trängde sig före i kön och gick därifrån utan att betala. "Skriv upp det", sa han skrattandes och gick. Han gör som han vill han.

Kameran vilade rätt bra under semestern, där av de få bilderna


Dagen där på åkte vi vidare till Strömstad, där tillbringde vi dagen. På eftermiddagen åkte vi över till Norge, där vi övernattade på en camping i Drammen. När vi vaknade var det mulet, men vi badade ändå in den nästintill iskalla älven. Mest för att kunna duscha håret. Efter det drog vi vidare till Oslo. Det var nu vi började märka av den enorma prisskillnaden som råder mellan oss grannar. Vi parkerade i ett parkeringshus, strosade runt en sväng i Oslostad, köpte en varsin korv med bröd med dricka, köpte en glass som vi delade på, gick upp till slottet, solade en stund i den enorma parken utanför slottet, då vädret blev bättre under dagen. Efter det bestämde vi oss för att åka tillbaka till Sverige igen. Under dessa få timmar hade vi gjort av med ca. 700 kronor. Så vi tyckte att det känndes lite väradre att åka tillbaka till Västkusten.

Den här natten sov vi i bilen då alla camingar i Strömstad hade 25 årsgräns. Pissigt. Men jag tyckte bilen dög riktigt bra, då jag får plats utmärkt i baksätet. Dagen därpå åkte vi först till Lysekil där vi badade och solade, senare åkte vi vidare till Smögen, där vi strosade runt resterande eftermiddag. På kvällen for vi till Kalsborg för att hälsa på några vänner där vi också övernattade. De bjöd på tacos, vin och guitar hero. Så nu har jag testat det enormt omtalade spelet. Måste erkänna att det var riktigt svårt. Sista dagen besökte vi Karlsborgsfästning och åt på Sybylla tillsammans med våra vänner.


En fyr i Karlsborg.

Fem dagar var vi borta. Vi hade det mysigt även om vädret kunde ha varit bättre. Solen lös för det mesta med blåsten drog ner graderna en hel del. Så jag fick knottror på armarna. Men annars var det trevligt. Synd bara att allting är så dyrt i Norge annars hade jag gärna åkt upp lite längre i landet. Men det får bli en annan gång, då vi har bättre ekonomi. Den här semestern blev ganska snabbt påtänkt då vi egentligen var inställda på att åka till Grekland. Men flygbiljetterna var alldeles för dyra. Men vi gjorde det bästa av situationen och jag tycker att vi lyckades rätt bra.

Nu måste jag krypa till kojs. Vi ska gå upp om tre och en halv timme. Så nästa stopp: sängen! God natt på er ♥

Ella sa:

Vilken fin blogg du har! \(^_^)/ Och väldigt många fina/snygga foton och intressanta illustrationer. Kul att jag råkade hitta till dig, du hamnar bland mina favoritbloggar!


Datum: 2008-07-21: Tid: 03:24:53
Bloggadress/URL: http://candykiller.blogg.se/
Malin sa:

Det låter iallafall som en rätt mysig och bra semester, tråkigt att allt är så dyrt i Norge, själv har jag aldrig varit där.

Jättefina bilder också måste jag säga. :) Kram


Datum: 2008-07-21: Tid: 09:51:55
Bloggadress/URL: http://malinan.blogg.se/
malincatrin sa:

Låter faktiskt som en riktigt trevlig semester. Hade gärna gjort något liknande. Är i och för sig från kusten men kan inte få nog av marstrand, lysekil, hunnebostrand, smögen.. Sen vill jag gärna besöka bl.a Fjällbacka (har ju precis läst Predikanten)..

Mycket fina bilder :D


Datum: 2008-07-21: Tid: 10:09:13
Bloggadress/URL: http://malincatrin.blogg.se/
Linnea sa:

härliga bilder :)


Datum: 2008-07-21: Tid: 11:56:01
Bloggadress/URL: http://linnealindblad.blogg.se/
G I L R A E N sa:

Åh, härliga bilder. :)


Datum: 2008-07-21: Tid: 12:44:22
Bloggadress/URL: http://gilraen.blogg.se/
Ella sa:

SV: Och tack själv!! \(^_^)/



Nån dag ska jag sitta och kommentera dina bilder, vad jag tycker om med dom, så det lär dyka upp en hel del kommentarer snart. Kanske redan ikväll! XD Och det är så himla kul att hitta nya fotobloggar som man gillar, eftersom man själv är galen i foto.


Datum: 2008-07-21: Tid: 15:01:30
Bloggadress/URL: http://candykiller.blogg.se/
Nathalie [asilentescape] sa:

Oh jätte fina bilder :D Gillar båtarna och fyren mest :)


Datum: 2008-07-21: Tid: 20:15:31
Bloggadress/URL: http://asilentescape.blogg.se/
MATILDA sa:

gillar bilderna! grymt härliga :)


Datum: 2008-07-23: Tid: 18:53:14
Bloggadress/URL: http://matildahammar.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin