"jag är livrädd för att leva och jag är dödsrädd för att dö"

Skrivet: 2008-07-18, 00:41:53 / Fotodagboken

Godkväll. Hoppas allt är bra med er därute.
Klockan är efter midnatt och jag hade tänkt sitta upp tills vi ska i väg till jobbet. Ljudet från Jocke Bergs stämma strömmar ut från högtalarna, hans röst gör mig varm av trygghet. I love it. Vi hamnade av en slump på Kents och Håkan Hellströms konsert i Strömstad förra fredagen. Det var mäktigt, även fast vi stod utanför stängslen. Jag fick höra Utan dina andetag live, för första gången och en helt ny låt som de aldrig tidigare spelat, som de kanske aldrig kommer att spela igen. Jag blir helt svag varje gång. Fyra gånger har jag sett dem spela nu, inom loppet av två år. Första gången spelade de på Hultan, andra gången i Annexet, tredje gången i Västeråshallen och fjärde gången stod vi utanför i Strömstad, fast vi såg riktigt bra ändå. Jag längtar redan till nästa konsert.

bild från Annexet 18 november -07

Vilken är din favorit artist och vilken är den mäktigaste konserten du varit på?

amanda sa:

jättefinbild, blir litte avis;o


Datum: 2008-07-18: Tid: 00:45:38
Bloggadress/URL: http://amandhy.blogg.se/
malincatrin sa:

Mäktigaste konsert måste nog vara Gyllene Tider på Ullevi för några år sen. Det är oförglömligt. Även Robbie Williams -06 på Ullevi, samt Dubai, var två riktigt riktigt grymma konserter som jag aldrig glömmer..


Datum: 2008-07-18: Tid: 09:41:19
Bloggadress/URL: http://malincatrin.blogg.se/
Sara sa:

Hmm, Lars Winnerbäck. Bästa konserten måste varit i november 07. Lasse ute på turné efter Daugava och konserten var magisk. Speciellt när bandet backade och Lasse gjorde Elden ensam, bara en mikrofon och Lasse med händerna på ryggen. Grymt minne, så härligt att tänka tillbaka. Tack för att du fick mig att göra det :)


Datum: 2008-07-18: Tid: 09:55:20
Bloggadress/URL: http://sarasland.com
Malin sa:

Får hålla med överstående talare om Lars Winnerbäck, fast jag såg honom i december. Det var helt underbart, och det var en sådan magi, svårt att förklara.. :)


Datum: 2008-07-18: Tid: 10:33:34
Bloggadress/URL: http://malinan.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin