Hultan 2008 (torsdag&fredag)

Skrivet: 2008-06-16, 01:01:40 / Dagboken

I det här inlägget kommer jag att återberätta vad som hände torsdagen den 12:e juni & fredagen den 13:e juni. På Hultsfredsfestivalen 2008.

Precis efter att jag skrivit det här inlägget
, ringer Olle och frågar ifall vi ska med till Hultsfredsfestivalen och se Rage against the machine. Han behövde skjuts ner och Jonathan hade bara några minuter tidigare beklagat sig över att han så gärna ville vara nere på Hultan och se ett av hans stora favoritband. Så beslutet var ganska enkelt. I alla fall från Jonathans sida. Jag var väl lite tveksam. Men efter lite övertalning, bestämde vi oss för att köpa två torsdagsbiljett och åka 30 mil bort för att hinna se ett enda band. Tokerier, kallar jag det!


Bildförklaring: Randig klänning, Chicy.se, Converse, Nitbälte, Kofta, MQ

Sagt & gjort. Jag hoppade in i duschen, gjorde mig iordning på en halvtimme. Valde kläder i rockig stil, nitbälte, Converse och randigt med sotade ögon. Jag hade inte tid att vela så det fick bli bra helt enkelt. Klockan var ungefär tjugo över sex på kvällen när vi hoppar in i bilen på väg till Västerås för att hämta Olle (då får vi pungtering men det är snabbt åtgärdat). I Västerås var det bara 30 mil kvar på vår resa och bandet skulle spela om fyra timmar. Bråttom! Vi hann dit med tio minuters marginal.

Det var inte särskilt lätt att fota på konserten, vi stod lite för långt ifrån. Men två bilder på sångaren från storbildsskärmen och en från scenen får duga. De andra blev alldeles för suddiga.



Efter konserten börjar festivallivet, vi hittar två tjejkompisar som är där nere, följer med till deras camplig och dricker lite vin. Jag hade sett fram emot fest hela natten, men när vi väl var där nere så somnade tjejerna. Jag, Jonathan och Olle satt i deras camp och pratade och försökte roa oss så gott vi kunde. Men klockan fem på morgonen började det bli dags att sätta ihop vårat eget tält. Jag fick inte många minuters sömn den morgonen. Kanske tio minuter max. Som tur var låg jag och lyssnade på min genen musik, för livet utanför tältet var helt outhärdligt. Klockan åtta väcker jag Jonathan och vi går upp. Jag mår inte så jättebra efter ingen sömn och festivallivet börjar redan gå mig på nerverna. Jag fattar inte hur jag stod ut i en hel vecka för två år sedan. Det hade jag aldrig pallat nu. Det var så skräpigt och luktade äckligt, höga ljud på natten när man ska sova och knäppa människor. Vad löjlig jag är, men det var inte roligt den här gången. Vad jag kommer ihåg så var det mycket roligare för två år sedan, även fast jag mest minns vår sista dag då jag och Jonathan var magsjuka. Men banden som spelade då var ju halt fantstiska, både HIM och Kent var succér. Kankse känndes allting så fel för att vi bara var där en dag och bara hann se ett band (som jag inte var så jätteintresserad utav egentligen). Men det var en upplevelse och så tråkigt hade jag faktiskt inte, även om jag kanske får det all låta som det här.

Resten utav fredagen tillbringar vi ihop med tjejerna i alla fall, det var trevligt. Så längesedan vi träffades. Men redan klocka två ger vi oss av hemmåt. Efter en natt utan sömn, men på nåt sätt kan jag ändå känna att det var värt det, mest för Jonathans skull. Jag hade aldrig åkt dit själv om man säger så. Så roligt var det inte...




Bildförklaring: 1. Jag & Therése 2. Jag & Jonathan 3. Åsa 4. Olle 5. Det började spöregna


Till Västerås kommer vi klockan sju. Då släpper vi av Olle och åker hem till mamma en stund. Men bestämmer oss ganska snabbt för att åka direkt hem till Sigtuna. Vi kommer inte hem förrän tolv och då somnar vi direkt. Dagen efter sover vi till två och går runt i myskläder och bara tar det lungt hela dagen. Det regnade ju ändå ute då.


Så det blev en liten tripp till Hultsfredsfestivalen 2008, bara sådär helt oplanerat. Ibland kan det vara bra att vara spontan.

Nene sa:

Jag skull veat till hultsfred förra året, då var evanescence där :P Fast estivallivet verkar inte sålockande, som du skriver: skräpigt, luktar äckligt, höga ljud på natten etc.. Du var förresten jättesöt på de 2 första bilderna!


Datum: 2008-06-16: Tid: 10:55:34
Bloggadress/URL: http://nnene.blogg.se/
Nene sa:

Sva: ja,exakt :P



Ojdå, det låter inte kul :o



Inte så mkt, va just och spelade beachvolley, och nu ska jag äta :P


Datum: 2008-06-16: Tid: 14:07:06
Bloggadress/URL: http://nnene.blogg.se/
MATILDA sa:

åh. jätte söta bilder på dig :) gillar speciellt koftan du har på bilderna, ingen aning om vart du köpt den, om det var nyligen eller så? :) vart riiiiikgt sugen på den :P


Datum: 2008-06-17: Tid: 00:30:01
Bloggadress/URL: http://matildahammar.blogg.se/
Jennifer sa:

Åh, jag var också där :D Dom är rätt bra faktiskt (:

Men som du skriver, festivallivet är inte så lockande, tur man bor nära Hultsfred (:


Datum: 2008-06-21: Tid: 18:43:46
Bloggadress/URL: http://jenniifher.webblogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin