Student, party, bad, vänner...

Skrivet: 2008-06-09, 13:57:29 / Dagboken

I det här inlägget tänkte jag sammanfatta helgen (ons, tor, fre, lör, sön), det har varit en väldigt lång och fullspeckad helg. Mycket roligt har inträffat och jag har fått tid till att tänka på någonting annat för en stund. En minisemester från ens vanliga vardag kan verkligen vara behövligt ibland. VRNING FÖR VÄLDIGT LÅNGT INLÄGG!


Onsdag. Dagen då vi packade våra väskor och hoppade in i bilen för att åka hem till mamma. På vägen stannade vi till på gården där vårat framtida hem ligger. Vi skrev hyreskontrakt, så nu är lägenheten våran! Flytten sker senast den förtsa juli. Nu är vi förväntansfulla. Väl hemma i Västerås öppnade vi dörren till en stressad och uppjagad mamma. Stressen flödade inför min lillasysters studentfirande som skulle hållas dagen efter. Så vi båda sattes i arbete. Jonathan fick äran att klippa och klistra ihop syrrans studentskylt, medan jag hjälpte till med lite smått och gott. Trötta som vi var, somnade vi som stockar båda två vid tolv tiden.



Torsdag. Dagen började vid halv tio ungefär. Alla är stressade. Det är inte lätt att bara ha ett badrum när tre tjejer slåss om det. Alla triggades av varandra och snart bröt paniken ut inför vad jag skulle ha på mig. Jag hade packat ner hela garderoben, men ändå känndes ingeting rätt. Till slut ryckte jag upp mig och därefter gick allting galant.

Nu var vi redo för att möta våran student kliva ut ur skolans, fängslande dörrar. Vi stannade vid torget och köpte en blomma som skulle få pryda hennes hals, den stora dagen till ära. På skolgården står alla samlade, släkt och familj. Jag träffade även Sara, vars syster också tog studenten samtidigt. Klockan 12.27 kommer OP3a utspringandes, skrikandes "för vi har tagit studenten, för vi har tagit studenten, fy fan vad vi är bra", men stora leenden på läpparna. Därefter följer påhägning av nallar, blommor och fotografering. En stressad lilla syster springer iväg till vagnen och vi börjar gå ner mot staden för att se alla studenter åka runt i sina vagnar.




Hemma igen. Nu är det studentmotagningen som väntar. Tacopaj, fetaostsallad och tårtor stod på menyn. Allt på syrrans begäran. Där umgås vi bland släkt och familj resten utav eftermiddagen.

På kvällen börjar en ovishet infinna sig. Jag och Jonathan hade hela tiden varit inställda på att vi skulle gå ut och hitta på någonting. Men nu kom vi till dilemmat, vilka vi skulle ringa till. De flesta var upptagna och alla forna vänner har spridit ut sig, vissa har man ingen kontakt med längre, vissa har flyttat och så vidare. Tillslut efter många om och men fick vi tag i några som skulle träffas i parken. Jag gjorde mig fin och drack några cider och några glas vin, efter det var jag redo för att inta parken som varje studentafton är full av ungdomar och studenter.

Vi blev kvar i parken hela kvällen/natten. Umgicks, sjöng, drck vin, träffade människor, både okända och kända. Avslutningsvis åt vi en macka på Subway och hemma var vi klockan 03.30 efter en lång, men lyckad studentdag!


På väg till parken. Dåliga mobilkamera ; P

Fredag. Nationaldagen. Vi vaknade vid tolvtiden. Trötta och ganska utmattade från dagen innan. Nu skulle vi gå till Djäkneberget och träffa några vänner. Jonathans föräldrar dök upp bland vimlet under Nationalfirandet och vi köpte en räkmacka. Därefter gick vi med vännerna ner på stan, där vi stnnade på Global Living och köpte glass. Några samtal senare bröt vi upp.

Jag och Jonathan fortsatte hem till pappa och Anja, till Kungsåra. Grillning stod på menyn. Prat om Skiathos och en hel del annat gjorde kvällen riktigt trevlig. Vi fick se kort från Skiathos, vilken dröm. Jag längtar ännu mer nu. Vi fick även med oss lite möbler och lite smått och gott med oss hem. När vi kom hem till mamma igen, väntade sängen.


Lördag. Utflyktsdag. Vi tog med oss mamma och Tintin till Mungabadet. Jag tog årets förtsa dopp och blev verkligen positivt överaskad över det varma vattnet. Efter några timmar i solen och fika lämnade vi den härliga klippan.

När vi kom tillbaka åkte mitt dåliga humör fram på något vis. Men efter en stund gick det över och vi köpte pizza. På kvällen gick vi ut på krogen med några vänner till Jonathan, jag träffade även en gammal vän, vilket var trevligt. Efter några timmar på dansgolvet var även denna dag slut.


Söndag. Den här dagen hade vi planerat en runda på stan och en sväng till Ikea och det nya designvaruhuset Nordik, som snabbt blev en stor favorit. Det blev bara en snabbis på stan, jag insåg ganska snabbt att jag inte var på något shoppinghumör. En picknickkorg från Lagerhaus fick dock följa med hem. På Nordik hittade jag en hel del grejer som jag ville ha, men det får väta tills vi har flyttat. På Ikea köpte vi rivjärn och flyttkartonger. Efter det åt vi på Max.

När vi kom hem till mamma igen började vi packa ihop våra grejer och kramades hejdå. Vi åkte hem till Sigtuna igen. Väl hemma började vi packa ihop nästan alla köksgrejer. Efter det somnade vi som två utmattade människor efter en väldigt händelserik och rolig helg.


Det var allt, hoppas ni orkade läsa ; ) ♥

malincatrin sa:

Det är med stress inför studenten känner jag igen. Finns inte en lugn stund utan saker att göra hela tiden.. Men jag är avis på alla som tar studenten, jag vill uppleva det igen..


Datum: 2008-06-09: Tid: 17:08:09
Bloggadress/URL: http://malincatrin.blogg.se/
sannaa sa:

sjukt snyggt med nya designen & fina bilder :)


Datum: 2008-06-09: Tid: 22:22:54
Bloggadress/URL: http://sannaaek.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin