Det är minnen för livet

Skrivet: 2008-05-05, 00:30:35 / Fotodagboken



Visst är dem söta? Det här är bara en av alla Skansen bilder jag fotade idag. Jag vet inte hur jag ska hinna med att visa alla mina foton. Har ju en massa foton från igår och från tidigare fotorundor som jag inte hunnit visa ännu. Det blir lite rörigt och jag vet inte riktigt var jag ska börja. Men nu är det väl Skansen bilder ni vill se, så jag ska sätta mig i lungn och ro och redigera och greja lite imorgon.

Ikväll blev det Andra Avenyn istället. Kände att jag behövde komma bort från foton och photoshop en stund. Det kan vara skönt det med ibland. Det får inte bli för mycket av det goda. Ibland kan jag känna att jag måste ha med mig kameran över allt, ifall att jag hittar det där perfekta motivet och det kan bli lite krävande. Vilket inte är meningen. Som att jag inte kan njuta av att bara vara här och nu, utan att jag måste fånga alla studer på foton. Jag vill inte att kameran ska styra mitt liv, utan tvärtom. Det är jag som ska styra kameran!

Missförstå mig inte nu - jag älskar att fota, ingenting vore roligt utan foton, det är mitt liv - det är minnen för livet. Men jag vill inte att det ska behöva vara ett tvång, för då är det ju inte roligt längre. Oftast tycker jag bara att det är roligt, men jag tror att det skulle kännas skönt att tagga ner det lite, det får inte bli så hysteriskt. Förstår ni vad jag menar?



Gäsp! Jag håller på att somna. Måste krypa till kojs nu. Godnatt på er!

Gilraen sa:

Jättevacker bild verkligen. :)


Datum: 2008-05-05: Tid: 00:39:41
Bloggadress/URL: http://gilraen.blogg.se/
Anonym sa:

Vacker bild, helt underbar!

Förstår precis vad du menar, är så för mig nämligen. Tack och lov har jag ju bara kompaktkameran nu så det är ju inte desamma om jag skulle känna tvång att ta med en systemkamera. Jaja, sen när den kommer så ska jag sluta. Blir ju som ett beroende helt klart av att man måste ha med den överallt.



Nu har jag bara ett avsnitt av Andra Avenyn kvar. Bra hittils :)



Natti Natt på dig tjejen!

kram.


Datum: 2008-05-05: Tid: 00:44:04
Daniela sa:

Btw, kommentaren var från mig. :)


Datum: 2008-05-05: Tid: 00:44:29
Bloggadress/URL: http://neliz.se
Erika Hallman sa:

Vilken fin bild!


Datum: 2008-05-05: Tid: 09:41:35
Bloggadress/URL: http://erikahallman.blogg.se/
Jossi sa:

Åh man blir så glad av dina bilder, som denna så mysig o verkligen super fin. Skulle kunna sitta o kolla igenom alla dina bilder hela dan om jag hade sån tid! När man ser dom vill man verkligen ge sej ut o fota direkt..Fortsätt så ;)

Hoppas du haft en bra måndag än så länge o vi får se några till bilder eller gärna många fler! :D


Datum: 2008-05-05: Tid: 13:52:11
Bloggadress/URL: http://josefineaspeteg.webblogg.se/
Ida sa:


Datum: 2008-05-05: Tid: 22:00:58



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin