My life

Skrivet: 2008-05-14, 18:28:58 / Fotodagboken

Jag börjar inlägget med två foton som är tagna i helgen vid Naturreservatet. För jag antar att ni har saknat mina foton lite i alla fall... ;o)



Den här veckan har jag lagt ner väldigt mycket tid på träningen och på den nya, nyttiga kosten. Jag har tagit en timmes promenad varje dag och äter bara Gi-mat (7 måltider om dagen). Det går jättebra och jag trivs. Maten är jättegod, det jobbiga är att jag måste laga mat två gånger om dagen om jag inte äter rester. För nu måste jag äta: frukost, mellanmål, lunch, dessert, mellanmål, middag och dessert. Det är ganska stor skillnad från hur mina måltider såg ut innan, då jag bara åt frukost och middag (som brukade vara ganska stor) och en hel del onyttiheter där emellan. Men det känns bra och än så länge har jag inte varit så jättesugen på godis och sötsaker. Även om jag fuskade lite igår när vi var nere på fiket.

Även fast jag inte har bloggat så mycket de senaste dagarna, har jag ändå setat en del vid datorn. Med undantag för igår då jag flängde runt här hela dagen, utan en lugn stund (åt frukost, promenerade, tvättade (5 tvättar), hängde tvätt, damsugade, lagade mat, diskade). Men när jag setat vid datorn har jag nästan enbart varit inne på Tradera, det är ju hur roligt som helst och shiit vad mycket snygga kläder det finns. Jag har beställt lite nya kläder så nu är jag ännu mer taggad för att fortsätta med min nya livsstil. Det känns jättebra och det kommer nog gå ännu bättre när min kropp börjar vänja sig.

Idag har det varit en ganska tung dag. Jonathan jobbar till åtta, eller han är på postenmöte eller snarare introduktionsmöte för att lära sig hur allting går till. Så jag känner mig lite ensam och vet inte riktigt vad jag ska hitta på. Men jag har varit ute på en lång promenad trots att det regnade och det är jag stolt över :o) För när det regnar vill man ju helst stanna inne. Idag har jag ätit wokadegrönsaker med kyckling och bönor, jättegott om man har mycket sötsursås.

Där fick ni en liten tjuvtitt in i min vardag. Nu ska jag fortsätta titta på Tradera och läsa era bloggar.

Hoppas ni får en trevlig kväll!

Jossi sa:

Självklart har jag saknat dina underbara bilder Ida...:D


Datum: 2008-05-14: Tid: 18:52:05
Bloggadress/URL: http://josefineaspeteg.webblogg.se/
Sanna sa:

Jag älskar tradera! Hittat många fynd där =)


Datum: 2008-05-14: Tid: 20:24:16
Bloggadress/URL: http://iduni.blogg.se/
Ida sa:

jag gillar den bilden... den är söt och vacker på samma sätt..


Datum: 2008-05-14: Tid: 21:12:55
Bloggadress/URL: http://bjerkansdotter.blogg.se/
linnea sa:

jääättefint ljus på bild nr 2!


Datum: 2008-05-14: Tid: 22:15:26
Bloggadress/URL: http://linnealindblad.blogg.se/
therre sa:

Fina bilder, jag tycker jag har svårt att hitta snygga motiv! :/ Ok, inte när jag fotar min dotter då :P Men i naturen :/


Datum: 2008-05-17: Tid: 07:39:18
Bloggadress/URL: http://www.therre.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin