Kay Pollak - att välja Glädje

Skrivet: 2008-09-23, 21:30:14 / Tänkvärt



Boken är full av övningar och redskap för hur du kan skapa ett bättre liv för dig själv och de människor du möter. Hur du kan göra för att må bättre, få det lättare i möten med andra människor, uppnå större balans och närvaro, känna dig lyckligare och friare. Bli mindre sårbar. Ja, kort sagt, ofta känna glädje i livet.

Jag har vid några tillfällen redan citerat från den här boken, i kategorin tänkvärt men också som idag i dagens ord. Jag har precis börjat läsa den här boken, men bara efter två sidor kommer den ena aha.upplevelsen efter den andra som ett knytnävesslag i ansiktet. Det är en bok att växa med. En livsskola. En bok om tankarnas kraft och förmågan att kunna förändra sitt liv genom att tänka annorlunda. En bok om att välja lyckan i livet.

"Jag påverkar mitt liv med mina tankar."

Jag kan verkligen rekommendera den här boken till alla. För jag tror verkligen att den här boken kan påverka. Så spring och köp den nu vettja ;)


Sara sa:

Ja, det kanske blir att få köpa den, har hört så mycket bra om den från många nu. Glädje behövs i höstmörkret!



Amatörpoesi blir det nog i bloggen i morgon. Kram!


Datum: 2008-09-23: Tid: 22:03:53
Bloggadress/URL: http://sarasland.com
T r e t t i o n i o sa:

ja håller med. tack :]

min mamma läser numera alltid såna böcker och ska citera, lika jobbigt varje gång, men det är ju för att det e mamma :]


Datum: 2008-09-23: Tid: 22:24:29
Bloggadress/URL: http://trettionio.blogg.se/
T r e t t i o n i o sa:

haha ja, jag hade inte bangat läsa en sådan bok själv, men höra henne, nej tack :]

haha tack så mkt :]


Datum: 2008-09-23: Tid: 23:30:51
Bloggadress/URL: http://trettionio.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin