Ny dator

Skrivet: 2008-09-04, 13:42:46 / Nya ting


Bild lånad från Toshiba

Igår fick jag äntligen hämta hem min nya dator från Pc city. Min förra råkade ramla i golvet och gå sönder när vi flyttade. Så det tog sin lilla tid för försäkringsbolaget och verkstaden att förstå att den inte skulle gå att laga. Hela elva veckor och fem dagar för att vara exakt. Vi har spenderat många härliga timmar i telefonköer och pratat med okunnig personal de senast veckorna. Men efter många om och men sitter jag i alla fall här med en dubbelt så bra dator. Så jag får vara glad ändå.

Det känns lite konstigt att använda Vista nu när jag är van vid Mac. Skärmkvalitén är så dålig i jämförelse, det är verkligen ett privilegium att se sina bilder på en stor Macskärm, då blir man bortskämd vill jag lova. Mina bilder är ju helt grå, det är så de flesta av er ser dem, så jag får väl vänja mig vid det igen. Som tur är har jag ju Macen i rummet bredvid om det skulle vara nåt.

Nu slipper jag ha med Pc city att göra mer. Det känns bra. Förutom när jag ska handla upp mina presentkort som jag fick i gengäld för den långa väntetiden. Tack för det. Försäkringsbolaget var så snåla att de inte ens gick med på att bjuda på självrisken om jag tog ett visningsex. Om jag inte köpte en ny försäkring förståss, aldrig i livet. Jag fick ta visningsexet (annars skulle jag bli tvungen att vänta ytterligare två veckor eller ta en mycket fulare och större dator), men den hade bara stått ute i butiken i två dagar, så den var i bra skick. Sen fick jag lov att betala sjävrisken med femhundra av mina presntkortpengar. Försäkringsbolag är inte roliga att ha att göra med. De gör allt för att försöka lura oss.

Nog om det. Nu har jag en del installationer att göra. Ha det bra.


Ellen sa:

ush, så orättvist. Vill ockås ha! :D


Datum: 2008-09-04: Tid: 16:03:49
Bloggadress/URL: http://kallamgiellen.blogg.se/
Nathalie [asilentescape] sa:

Fräsig dator :D


Datum: 2008-09-04: Tid: 19:51:19
Bloggadress/URL: http://asilentescape.blogg.se/
Mamma sa:

Äntligen fick du din dator! Hoppas allt är bra! puss


Datum: 2008-09-05: Tid: 12:16:41



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin