"den där Sue med det krulliga håret"

Skrivet: 2008-09-14, 21:49:17 / Dagboken

Skönt att vara hemma igen efter en vild natt. Vi hade riktigt roligt igår, men idag fick vi vad vi förtjänade. Men efter lite sömn hos mamma och bakispizza känndes det lite bättre igen. Kvällen började med förfest hemma hos Olle (Jonathans barndomsvän), lugn och skön stämmning med endast 2,25 cider (vi hann aldrig till bolaget innan festen), men det löste sig fint ändå. Sen bar det vidare till Blue moon bar, efter några drinkar, djupa samtal och dans avsultades krogkvällen i Jonathans armar på dansgolvet till Curly Sue med Takida - kvällens höjdpunkt. Vi tog plats på scenen, jag surrade runt i min balettkjol och landade mjukt i Jonathans armar. Bästa kvällen på länge.

Kvällen slutade inte där. Efteråt blev det först och främst den obligatoriska kebaben (jag bröt mot traditionen och köpte Subway), vilket ledde till att vi träffade en amerikan som var här i Sverige på affärsresa som i sin tur slutade med att vi drack öl hemma hos honom. Efter många intressanta diskussioner och utbytta tankar om länderna emellan så som fördomar och olikheter fick jag även chansen att träna på min engelska. Därifrån fortsatte vi hem till Olle igen, med intressanta samtalsämnen ända in på morgonkvisten, vissa somnade tidigare än andra. Jag var en av dem som var uppe längst. Till 08.32 närmare bestämt.

En sak har jag i alla fall lärt mig av den här kvällen - det är roligare att festa med killarna än med tjejerna och Jonathan har lärt sig att inte blanda rödvin med wiskey, så det så.

Nu vill jag helst krypa ihop i sängen med ett stort mjukt täcke. Eftersom att det inte blev särskilt många timmars sömn de senaste dygnet. Men innan dess borde jag tvätta bort sminket från igår, borsta ut tovorna ur håret och borsta tänderna. Så nästa stopp får bli toaletten. Ha det bra.

malincatrin sa:

Håller med, när man festar med killar slipper man alla "fighter" som uppstår och kan förstöra en hel helg..


Datum: 2008-09-15: Tid: 06:38:36
Bloggadress/URL: http://malincatrin.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin