Internetshopping... !? Inte min grej.

Skrivet: 2007-12-30, 01:38:04 / Dagboken

Nu ska jag ta mig till sängen snart.
Det ska bli skönt. Mina ögon svider, måste tvätta bort sminket.
Hoppade runt här hemma som en tok förut, hoppade hopprep, hela 1000 hopp och gjorde en hel del styrketräning. Jag försöker verkligen att kämpa nu, klarar inte av att se min degiga mage som hänger över alla byxor, kjolar, leggings, shorts mm. Klänningar är det nog som döljer magen mest, tror jag. Och så har vi låren också, jag säger bara usch, usch, usch... De ska bort och det är illa kvickt. Önksar att jag kunde vara lika smal som H&M modellen som gjorde reklam för underkläderna under jul... Åhh, så smal vill jag vara. Men jag kan ju alltid drömma. Åh så lång också så klart.

Fick hem vår och sommar katalogen från H&M idag, lite sent kanske. Men jag hittade ingenting som jag tycket var särskilt snyggt. Alla bara åhh, vår och sommar modet är här och allting är så snyggt. Jag säger bara nej. Föresten så är internetshopping så himla överskattat. Ofta slutar det ju ändå med att man lämnar tillbaka allting man har beställt för att det inte passar, eller inte ser ut som man har tänkt sig.
Men ändå hamnar man i fällan gång på gång bara för att man lockas av de fina bilderna i katalogen, samt grejerna som man får gratis om man beställer för en viss summa. Jag ska försöka att hålla mig denna gång. Det mesta som finns i katalogen finns ju nu mera i butikerna också. Så då är det bättre att shoppa på plats, då man kan prova. Då slipper man lägga ut avgifter för att skicka tillbaka sådant som man inte är nöjd med.
Usch vad negativ jag lät nu.
Men det var inte så det var tänkt riktigt. Jag föredrar i alla fall att prova plaggen innan jag köper dem, så är det.
Sen om det skulle vara någonting speciellt som absolut inte går att få tag på någon annanstans än på internet så är det klart att jag skulle klicka hem det, utan att tveka. Eller jag skulle nog tveka lite. Men det är en helt annan grej än att beställa från just H&M.
Även Ellos och La Redout, det är verkligen sällan som jag blir nöjd när jag beställer på Internet. Synd tycker jag, eftersom att allting verkar så himla bra jämt.

image620
Foto: jag själv


Godnatt..




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin