Nyårsstädning

Skrivet: 2007-12-30, 18:51:34 / Dagboken

Här hemma pågår just nu städning, på en ganska lugn nivå. Vi tänkte inte stressa upp oss allt för mycket.
Nu är planerna för imorgon klara och festen kommer att hållas hemma hos oss. Mette och Amanda kommer att stå för trerättersmiddag, toast med skagenröra till förrätt, oxfilé med potatisgratäng till huvudrätt och sist men inte minst cheascake till efterrätt. Det kommer nog bli kanon gott och mysig stämmning. Med tända ljus och för min del mousserande vin. Och fyverkerier vid tolvslaget såklart. Vi kommer ha så trevligt tillsammans.

Som planerat kommer vi även att äta lunch med Jonathans föräldrar, plankstek. Så det kommer bli mycket god mat imorgon. Hur ska det gå för mig och mina points då? Jag antar att jag kör på en helt pointsfri dag. Jag måste ju få njuta av nyårsafton lika mycket som alla andra, det är jag väl värd? Jag behöver ju inte överdriva mitt matintag för det, utan jag kan ju äta med måtta.

image621
Bild från nyårsafton förra åtet..

Nu ska vi fortsätta städa, så att det blir mysigt här tills imorgon.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin