Hej igen!

Skrivet: 2007-07-24, 19:34:34 / Dagboken

Sommaren tynar bort... Precis som i Tomas Ledins låt: "Sommaren är kort, det mesta regnar bort..."

Hösten kommer snart. Det märks tydligt, höstmodekatalogerna dimper ner en efter en i brevlådan, svaren ska skickas in till högskolan, höstångesten börjar infinna sig i mitt hjärta. Det slutar aldrig att regna. Veckorna bara försvinner, verkligen försvinner. Borta. Men jag har faktiskt fått en hel del gjort, trots att jag har vänt på dygnet helt. Men jag får mycket mer gjort på natten än på dagarna. Kreaktiviteten liksom börjar smyga sig fram vi tio tiden på kvällen och stannar kvar till strax efter tre. Jag håller på med en roman (vad fint det lät). En bok. Snart 30 sidor faktiskt. Vilket betyder att jag snart kommer att övergiva den. Men jag ska faktiskt försöka den här gången. Jag vill ju verkligen lyckas.

Igår läste jag ut "Linas kvällsbok 1 & 2", charmig bok, tycker jag. Det känndes lite konstigt att läsa om så unga personer, men det var riktigt roligt. Väldigt lättläst och lättsmält nu på sommaren. Inga tunga böcker tack. Så nu har jag börjat på en ny "Där regnbågen slutar", heter den. Den verkar sådär, lite konstig eftersom att hela boken är skriven som små meddelanden eller brev. Vilket kanske blir lite jobbigt i lägnden. Men den verkar också vara lättsmält.

Jag tackade ja till höstens kursen idag. Det känns lite bättre nu. Kommer antagligen att fortsätta plugga Textdesign. Jag vet inte annars vad jag ska göra så det är väl lika bra.

Och så till sommarens höjdpunkt. Till semestern. Jag och Jonathan åker till Marseille den 15 augusti och stannar i fem dagar tills den 20:e så jag kommer olyckligtvis att missa kurssarten, men skit samma. Det brukar bara vara upprop, en liten introduktion och sedan efter tjugo minuter så slutar man. Alltid lika ovärt att ta tåget till kursstarterna. Men nu håller vi tummarna att det kommer att vara fint väder därnere, det ligger ju precis vid Medelhavet så det borde väl vara fint där. Vi kommer att bo precis vid vattnet och väldigt centralt.

Imorgon kör Jonathan upp. Hoppas att han sätter det. HOPPAS, HOPPAS, HOPPAS!!! Jag håller tummarna, hååårt.

image231Idag var jag och Jonathan nere på stan och tog en fika tillsammans med Kajsa. På fredan är det party igen, pary varje fredag, för då fyller Mette år. Så vi ska dit och fira och sen kanske det blir utgång.

Nu ska jag gå och göra våfflor, muns.

(bild från i juni, det regnar fortfarande)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin