Städdag och kanelbullensdag

Skrivet: 2007-10-04, 16:15:30 / Dagboken

Idag har jag städat hela huset och diskat upp diskberget i köket. Nu är jag äntligen färdig med det. Det enda som återstår är tvätten, men det för Jonathan ta hand om när han kommer hem från jobbet.

Idag är det ju Kanelbullensdag (4:e oktober) om någon skulle ha missat det. Men vet ni varför vi firar kanelbullensdag? Jag har tagit reda på det.

Kanelbullar har alltid varit älskade av svenskafolket därför instiftade Hembakningsrådet Kanelbulensdag 1999, då de firade 40 år. Kanelbullen har blivit en symbol för det mest hemtrevliga man kan baka. Sedan 1999 finns kanelbullensdag med i alla Svenska allmenackor.

Källa: Aftonbladet.se
image279


Jag däremot hade inte tänkt fira Kanelbullensdag genom att äta bullar, istället ska jag baka mina goda kladdkaksmuffins. För att Jonathan är inte så förtjust i kanelbullar.

carro sa:

Kladdkakemuffins? Skulle man kunna få receptet? :)


Datum: 2007-10-05: Tid: 23:46:23
Bloggadress/URL: http://cleek.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin