Vet inte vad jag vill...

Skrivet: 2007-09-21, 18:01:58 / Dagboken

Idag har jag satt in p-stav, Jardell som sitter i fem år. Låång tid. Det var inta alls farligt, bedövningssprutan sticktes lite men annars så känndes det ingenting. Börjar dock få lite ont nu när bedövningen släpper. Hoppas att allting kommer att gå bra nu, så att jag slipper ta ut den för det skulle vara betydligt svårare än att sätta in den. Just nu sitter jag hemma hos mamma, jag och Jonathan ska äta köttfärspaj här, det ska bli mums. Vi åt här igår också, pengarna börjar ta slut så då är det bäst att snylta på föräldrarna. Nä, mamma tycker bara att det är kul att vi kommer och hälsar på så ofta.

Eftersom att jag var så duktig på UM tyckte jag att jag förtjänade en belöning, men pengarna räcker inte till det så jag får vänta tills på måndag istället. Fast det är nog lika bra för jag orkade ändå inte prova någonting på stan med den här armen, bandaget gör så att jag kanappt kan röra på den.

Imorgon ska jag och Jonathan till FBU, på öppet hus och förhoppningsvis så ska jag sätta igång med broschyren direkt efter det. Vi var där igår också och kopierade en massa bilder, så jag har material så att jag kan puzzla ihop någonting bra. Men jag mår inte så bra just nu, jag har en sån här, jag-vet-inte-vad-jag-vill-period nu igen, det känns som att jag alltid har det numera. Men det är klart jag går på en högskoleutbildning, tar CSN-lån, vet inte om jag trivs eller vill jobba med det i framtiden, det är klart att det känns lite osäkert. Men hur ska jag komma på vad jag vill egentligen? Jag älskar att skriva, det har jag alltid gjort, men det kanske inte passar som yrke för mig. För då förvinner lite av passionen för att det blir till ett måste. Och sen så tycker jag inte att den här utbildningen handlar så mycket om att skriva. Jag är så kluven för ibland tycker jag att det är jättekul och sen efter ett tag blir allting bara för jobbigt, jag pallar inte pressen. Jag är en vekling. Jag vet inte vad jag ska ta mig till. det känns som att jag måste bestämma mig, typ NU.

Jaja, ikväll ska vi troligtvis inte hitta på någonting speciellt, vi stannar antagligen kvar här ett tag. Det är så tråkigt att sitta hemma och inte göra någonting. Men imorgon ska vi ner på kulturnatten med Sara och Häger, det ska bli roligt. Men jag skulle vilja köpa någonting nytt att ta på mig, men det går ju som sagt inte. Jag får hålla mig tills på måndag, det är ju inte så lång tid kvar.

Hejdå.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin