Bakhumör

Skrivet: 2008-08-07, 15:48:12 / Dagboken



Jag är på riktigt bakhumör! Igår bakade jag äppelmuffins och äppelkaka, smeten räckte till båda. Men det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, smeten svullnade ingenting, trots allt bakpulver. Då upptäckte vi att bakpulvret gick ut i datum för tre år sedan (27032005) lyckat... ;) men det blev rätt gott ändå, men inte som vi hade tänkt oss. Precis innan stägning körde vi iväg till Maxi för att köpa nytt bakpulver och lite annat smått och gott. När jag kom hem igen bakade jag scones, sen hade vi en riktigt mysig kväll med english breakfast tea med scons och marmelad.

Just nu har jag ännu en deg på jäsning. Jag hade egentligen tänkt baka baguetter igår efter att ha sett Laila bakar, men eftersom att degen ska jäsa i fyra timmar var det ingen idé att börja med det halv elva vpå kvällen. Så nu står min baguettdeg på jäsning och jag hoppas innerligt på att de kommer att bli bra. Jag är så himla sugen på gott nybakat bröd. Det är roligt att baka, men man blir så himla besviken om det inte blir bra. Så nu får ni hålla tummarna för mig ;)

Dessutom är det en väldigt bra syssla när det regnar ute! Vad gör ni när det regnar?

Nene sa:

håller tummarna ;) baka är skitroligt, och ännu roligare är det att äta det man bakar, om det blir gott :P


Datum: 2008-08-07: Tid: 16:55:09
Bloggadress/URL: http://nnene.blogg.se/
malincatrin sa:

Läser böcker.. men imorn ska jag baka kanelbullar :D


Datum: 2008-08-07: Tid: 16:55:16
Bloggadress/URL: http://malincatrin.blogg.se/
Linnea sa:

Haha bra jobbat med bakpulvret ;)



Sitter inne framför tv:n/datorn, dricker te och tycker synd om mig själv.


Datum: 2008-08-07: Tid: 17:17:46
Bloggadress/URL: http://linnealindblad.blogg.se/
Jossi sa:

Haha lyckat med bakpulvret! ;>



Ligger på sjukhuset o tänker o äter och äter.


Datum: 2008-08-07: Tid: 17:47:31
Bloggadress/URL: http://josefineaspeteg.webblogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin