Hårproblem

Skrivet: 2008-02-16, 13:06:55 / Dagboken

Känner mig helt förvirrad angående mitt hår just nu. Det känns bara fel, fel och åter fel. Men jag vet inte vad som behövs göras för att det ska kännas rätt heller. För än gångs skull känns mitt hår inte slitet, så det är ju en bra sak i alla fall.

Jag funderar på...

...att skaffa ny hårförlägning, med micro ringar
...att färga håret ljusare brunt


Tycker inte alls om mitt hår som det är nu. Mörkbrunt, rött och en hel del andra skiftningar i en massa konstiga färger. Och mitt nuvarande löshår är tovigt och har samma färgproblem som mitt vanliga hår. Dessutom så syns mitt vanliga hår så bra framtill med mitt nuvarande löshår.

Det här är verkligen inget roligt problem. Vet inte ens vilken färg som skulle passa mig bäst. Blondin är helt uteslutet, men bland alla bruna nyanser är man ju helt borttappad, vilken ska man välja?? hjälp. Det finns ju så många olika fina färger.

Sen har jag ett till problem, mitt hår är för lent för att tuppera, vilket betyder att jag aldrig får nån volym i håret. Det ligger alltid helt platt. Har försökt med vax, hårspray, moussé, gele, ja allt som finns typ, men alla produkter bara försvinner och lägger sig på bara nån timme. Frisören tipsade mig om nåt pulver, men frågan är om det är värt pengarna? Men det kanske skulle vara en bra lösning på den fronten.

Frågan med extensions och hårfärgningen kommer nog förbli en gåta ett tag till, måste tänka igenom det några gånger först. Hade tänkt köpa håret från funnyhair.se istället för tajmahal. Funnyhair verkar mycket bättre. Det kostar ca 1200 kronor, så det tåls att fundera på.. har jag råd, är det värt det, kommer det bli fint? Många frågor snurrar i mitt huvud just nu.

Någon som vet ifall hårförlägning med microringar fungerar bra, eller har någon erfarenhet av funnyhair.se? Vad rekommenderar ni? Jag uppskattar alla råd jag kan få inom detta ämne.


Tack på förhand.

Helena sa:

Håret tycker jag är ett ständigt bekymmer. Man skulle var katt och ha päls så slapp man tänka på frisyrer, hihi. Ha en bra dag!


Datum: 2008-02-16: Tid: 14:00:18
Bloggadress/URL: http://www.beverlyhills.blogg.sew
Maria sa:

vill också göra något med mitt hår!


Datum: 2008-02-16: Tid: 14:31:53
Bloggadress/URL: http://fashionstars.blogg.se
Elin sa:

svar: haha vet faktiskt inte haha:D
ha det bra!


Datum: 2008-02-16: Tid: 14:38:00
Bloggadress/URL: http://elinelinelin.blogg.se
Linda sa:

Jag beställde från Taj Mahal och de var svin bra, tyckte jag.. :)


Datum: 2008-02-16: Tid: 15:37:43
Bloggadress/URL: http://linda5.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin