Lite av en nära döden upplevelse

Skrivet: 2008-03-24, 22:00:16 / Dagboken

Varning för långt inlägg!

Idag har jag och Jonathan varit ute och flängt i Stockholmsområdet. Vå körde först mot Barkarby och inte ens en kilometer hemifrån gled vi av vägen med bilen. Vi tog den lilla kurviga vägen, som var snöbelagd och när Jonathan skulle svänga i en kurva gled bilen bara rakt på. Vi hade tur som körde sakta och att det inte var ett träd eller en sten ivägen. Både vi och bilen klarade sig utan några skador alls. Mitt hjärta höll dock på att hoppa ur bröstkorgen ett bra tag efteråt. Jag är livädd för att åka bil och hjotar till så fort jag tycker att någonting ser eller för mig verkar farligt, även fast Jonathan har situationen under kontroll. Så nu är det 30 som gäller i fortsättningen i dålig väglag. Jag vill aldrig vara med om något liknande igen. Förhoppningsvis är det både sista och första gången bilen åker i diket när jag är med. Men för Jonathans del var det andra gången i år. Han höll även på att bli påkörd av en bil som fick sladd i en kurva för några veckor sedan. Usch, jag blir bara räddare och räddare för att själv skaffa körkort. Det kommer nog aldrig att ske, så länge jag har den här rädslan inombords.


I alla fall så var vi väg till Barkarby för att kolla på kameraobjektiv på Onoff. Men de hade varken visningsobjekt eller några inne på lager så vad skulle vi göra förutom att ta oss till MediaMarkt i Kungenskurva? Jag älskar Mediamarkt, de har hur mycket varor som helst, plus att de har allting framme, så man kan prova och ha sig. Ett till plus är att de har mycket personal som man kan fråga som förhoppningsvis vet vad de sysslar med. Vi stod och provade och jämförde objektiv i säkert två timmar, men vi bestämde oss tillslut för att vänta tills vi blivit ännu mer insatta i ämnet.

Efter idag har vi lärt oss en hel del i alla fall. Men vi vet fortfarande inte riktigt vilket sorts objektiv som är aktuellt. Men jag vill verkligen ha något nytt att leka med och så vill jag även skaffa mig ett fototält eller ljustält eller vad det kallas. Kanske borde skaffa ett sånt först innan jag ger mig in på att köpa ett objektiv. Håller på att läsa på internet om olika objektiv, vad som är bra och dåligt och vad som passar till vad och så vidare. Det gäller ju rätt mycket pengar, så man vill ju veta vad det är man lägger pengarna på.


Jag är glad för att jag lever i alla fall och att bilen inte tog skada. Vi har precis lagt ner flera tusen på att laga den, så det hade ju inte varit så roligt om vi hade kvaddat den så att vi blev tvugna att skrota den. Så det känns skönt. Upptäckde dock när vi kom ut från Mediamarkt att någon hade backat in och pajat ena baklycktan. Taskigt.

image952

Nu ska jag ta en kopp te och lungna ner mig framför tven. Eller kanske framför Andra Avenyn på datorn, blev mys igår istället för det. Så jag har fortfarande hela tre avsnitt kvar. Me love.

Jennii sa:

Sörgårdsthé, hjärta på det !


Datum: 2008-03-24: Tid: 22:39:57
Bloggadress/URL: http://jennii92.blogg.se
aliceannygertrud sa:

media markt är bäääääst :D:D


Datum: 2008-03-24: Tid: 23:02:03
Bloggadress/URL: http://aliceannygertrud.blogg.se
Anna sa:

USch så obehagligt att åka av vägen! Tur att det gick bra iaf!


Datum: 2008-03-25: Tid: 08:20:10
Bloggadress/URL: http://annaoting.blogg.se
Karin sa:

tack jag har haft det superbra i Italien:) haft det bra här hemma också?


Datum: 2008-03-25: Tid: 08:33:36
Bloggadress/URL: http://karinolofsson.se
jenny sa:

Älskar din design!


Datum: 2008-03-25: Tid: 14:23:49
Bloggadress/URL: http://jjennny.blogg.se
Magnus sa:

Ljustält :)

Jag erbjuder 35% rabatt på valfritt ljustält om du skriver en recension om den samt länkar.

Mvh Magnus på Tvspelsweb.se
PS. Din design är snygg!!


Datum: 2008-03-25: Tid: 20:03:01
Bloggadress/URL: http://www.tvspelsweb.se
Elsa sa:

Superfin bild & blogg!


Datum: 2008-03-25: Tid: 22:53:52
Bloggadress/URL: http://www.elsahofverberg.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin