Målar om

Skrivet: 2007-04-23, 15:09:02 / Stugan, Västerås

Igår startade jag ett nytt projekt: måla om i sovrummet. Fick för mig efter att vi varit hemma hos mormor att jag vill måla om väggen som man får i ryggen när man kliver in i sovrummet i samma beiga nyans som på tapeten. Så vi åkte iväg till Copp forum (det enda företag som säljer färg klockan sju på en söndag) och köpte färg. Vi hittade en perfekt nyans som var lite ljusare än den på tapeten. Jag orkade typ måla halva väggen sedan fick jag sjukt ont i armen och Jonathan fick såklart ta över (som om han inte har nog att göra med resten av huset) Näää! Nu är det nästan klart (lägger upp före och efter bilder senare). Mycket snyggare måset jag säga. Jag är nog bättre än jag tror på det här med inredning. Jag älskar att inreda, det är så roligt.

Det blir jättefint i vardagsrummet, vi fick ju för oss att ta bort ytterdörren helt och sätta dit ett fönster istället och flytta ytterdörren där vi tidigare hade en altandörr. Så bort med altandörren (som dessutom var jätteful) och dit med ytterdörren. Vi har inte köpt någon fönsterruta ännu, så det sitter bara plast för fönsterhålet nu. Men vi får pengar på onsdag, men de kommer väl att ta slut lika fort. Men det blir mycket bättre med dörren på det här viset, för då får vi ett riktigt vardagsrumshörn isället för att kliva in i en korridor. Snart kommer Häger hit och hjälper Jonathan med att ta bort altandörren och sätta dit ytterdörren.

image110
Tapeten kommer från Boråstapeter och är designad av Hanna. Den kostar 449 kr/ rulle på Runes färger.
Bilden kommer från den här sidan: http://www.byhanna.com/borastapeter06.html

Ellen sa:

den här bilden va lite cool! haha (a)


Datum: 2009-07-24: Tid: 10:32:05
Bloggadress/URL: http://kallamigellen.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin