Bloggsnack

Skrivet: 2007-11-05, 21:34:38 / Bloggen

Jag vet inte vad jag ska skriva om idag. Det känns som att jag inte har något intressant att komma med, man vill ju skriva om nåonting som ingen annan redan har skrivit om och visa bilder som ingen annan har visat. Ni förstår vad jag menar. Det är svårt att göra sin egen grej. Jag vill att min blogg ska vara speciell, inte som alla andras. Men det är svårt. Vad är det som tilltalar en läsare? Hur ska man göra för att nå ut till en publik?

En blogg måste ju vara tilltalande. Ha en fin design och självklart ett intressant och unikt innehåll. En härlig blandning mellan bilder och text. Helst inte bara inom en genre, jag tycker inte att bloggen enbart ska handla om mode, mat, bilar eller djur. Helst ska det vara en salig blandning mellan flera ämnen. För annars blir det lätt enformigt och då tröttnar i alla fall jag på att läsa den efter ett tag. En härlig personlighet, en person som vågar bjuda på sig själv, är ju också ett plus i kanten.

Nu har jag berättat lite om vad som tilltalar mig. Men jag har dock ingen aning om hur ni vill att den ultimata bloggen ska se ut. Jag antar att alla inte har samma smak som mig. Och eftersom att det inte är så många som läser detta så tänker jag inte fråga er hur ni vill att min blogg ska se ut för att den ska tilltala just dig. Men om du nu skulle råka läsa detta, får du/ni jättegärna svara. Så att jag vet vad jag kan göra bättre.


Jag älskar att blogga och kommer att fortsätta med det. Oavsätt om mina läsarsiffror inte stiger, men det är klart att det är speciellt att få en massa kommentarer, så jag kommer att kämpa på. Men kommentarer kräver kommenterer och om man inte kommenterar får man heller inga. Så det är ett jäkla jobb det där, för att behålla besökarna. Jag avundas verkligen dem som orkat ta sig upp på bloggtoppen. Det är starkt. Ett väldigt krävande arbete.


Jag skrev i början av inlägget att jag inte hade någonting att skriva om. Men nu blev det ju ett väldigt långt inlägg istället. Ett bevis på hur mycket tankar som kan komma bara man sätter sig ner och börjar knattra på tengenterna. Så jag kanske borde spontanblogga oftare, när man har som minst att skriva om, kanske vore nåt. Då vet man ju aldrig vad som kommer att skrivas, det kanske är intressant? Ingen vet någonsin vad som komma skall. Värst vad jag snackar skit.


Ha en trevlig kväll nu.

Antagligen kommer ingen ens orka läsa.

JOHANNA sa:

JAG läste!
det jobbiga tycker jag är att det är mest mode-bloggarna som får sjuhundraåttiofem stycken komentarer. det blir väll för svårt attkomentera skriv-bloggar, för seriöst, djupt. ska man skriva får man hålla det rätt kort och ytligt. . annars orkar ingen läsa.
även om det man skriver är bra så blir folk helt avskräckta när de ser en långlång radda med text och det är inte ens någon som försöker sig på att börja läsa. ps. så verkar du smart. kan va kul att höra, haha


Datum: 2007-11-06: Tid: 22:18:37
Bloggadress/URL: http://ajohanna.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin