Imorgon är det fredag igen...

Skrivet: 2007-11-22, 22:58:46 / Dagboken

Imorgon är det fredag igen. Jag längtar. Det känns som att fredagen och helgen såklart, fortfarande är speciell även fast jag bara går hemma. Det känndes såklart extra speciellt när Jonathan jobbade och så, för att jag visste att han var hemma i två dagar och var bara min. Men helgerna är fortfarande speciella för oss. Det är då allting roligt händer, det är då jag får dricka vn, äta chips och godmat med tända ljus. För sånt gör vi inte i veckorna, för det är förknippat med helgen. Helgen är förknippad med mys. Visst kan jag ta ett glas vin mitt i veckan, men det är inte alls samma stämning.


Jag pratade med Hanna MSN idag och antagligen ska vi hitta på någonting imorgon, det var så länge sen sist, så det skulle vara roligt. Det blir nog restaurangbesök och bowling. Jonathan pratade även med Häger och Sara idag och de lät positiva till att gå ut. Mette kanske också skulle haka på efter jobbet, men vi får se. Det skulle vara roligt eftersom att det var längesedan vi träffade henne också. Det är lite synd att man inte träffas så ofta längre. Men då blir det extra roligt när man väl träffas.


Jonathan håller på att koppla in tvättmaskinen nu, det ska bli så skönt att kunna tvätta här inne hos oss istället för att gå ut till hans föräldrar och tvätta jämt. Då kan vi tvätta när vi vill och hur sent vi vill. Då kan även jag hjälpa till att tvätta, jag brukar inte vilja gå in till Jonathans föräldrar själv. Så det har varit han som tagit hand om tvätten sedan vi flyttade hit. Visserligen har jag sorterat och hängt upp tvätten många gånger, men det har varit han som stoppat in i tvättmaskinen och fått gå ut. Jag tycker att det ska bli skönt att få större kontroll över tvättandet.


Det var väl allt för tillfället.

KramKram.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin