Lördagsgrubbel, tankar och funderingar

Skrivet: 2007-11-24, 21:31:28 / Dagboken

Nu är vi hemma igen. Gick en promenad med mamma och Tomas innan vi åkte hem, det känndes skönt att komma ut en sväng, efter att ha setat inne hela dagen. Det är snö ute igen, mycket trevligare än regn. Fast igår när vi var på stan, regnade det snöblandat rakt i ansiktet på oss, det är dock inte lika trevligt.

Foppa hängde med hem, så de sitter vid Jonathans dator och tittar på vapen, datorgrejer och youtubeklipp samt snackar militasnack. Så jag håller mig undan. Tur att jag har min egna dator, min älskade bärbara med 12 tums skärm, så liten och behändig. Hade med den till mamma så att jag skulle kunna blogga och lägga in bilder. Tror jag börjar bli beroende av bloggen. Men jag tycker att det är så roligt, speciellt nu när det är flera som läser och skickar söta kommentarer, det är uppiggande. Det är roligt när folk uppskattar det man håller på med. Ens bilder och texter och så.

Imorgon ska jag och Jonathan åka iväg och titta på julgardiner m.m. Det är ju snart första advent så det börjar bli dags att göra julfint. Och det är ju bara en månad kvar tills julafton... panik. Måste verkligen börja planera det här med julklappar. Det skulle kännas skönt att ha det avklarat så snart som möjligt, så man slipper vara ute i sista stunden.

Jag hade ju planerat att gå ner i vikt tills nyårsafton, men det går verkligen inte bra för mig. Måste verkligen lägga på ett kol nu om det ska hända nåt, måste sluta med godis och motionera varje dag. Om jag gör det så borde lite av fettet på magen och låren försvinna. Jag vill ju verkligen det, men vill jag det tillräckligt mycket för att orka ta tag i det? Det är bara att bestämma sig och kämpa. En promenad varje dag och gymmet varannandag och enbart nyttig mat, endast lördagsgodis eller cips. Skulle jag klara det? Tvaksamt, men jag borde ge det en chans i alla fall. Ska försöka börja rycka upp mitt liv nu på måndag, träning, gå upp tidigare på mornarna och äta nyttigt, det låter sunt. Då kanske min yrsel försvinner också.


Oj, nu blev det ett långt inlägg. Oväntat... det blir alltid långa inlägg när man som minst anar det. När man tror att man inte har någonting alls att skriva om.

Glöm inte bort att vara med i Emmas tävling där du kan vinna en rosa Svea-mössa.


Trevlig kväll.

Jenniien sa:

aha, då kanske man skulle ta och prova det en dag:)


Datum: 2007-11-24: Tid: 21:37:39
Bloggadress/URL: http://metrobloggen.se/jenniien
Anonym sa:

Ja gör det! Så satans gott :) trevlig kväll!


Datum: 2007-11-24: Tid: 21:56:52
Bloggadress/URL: http://danajs.blogg.se
Emma sa:

mysigt att gå en promenad :)


Datum: 2007-11-24: Tid: 22:02:31
Bloggadress/URL: http://eemmapemma.blogg.se
Frida sa:

En del frågor kändes lite whateva! Hoppas din kväll är bra :)


Datum: 2007-11-24: Tid: 22:27:09
Bloggadress/URL: http://frida07.blogg.se
m sa:

Svar: Ja, det är lite jobbigt då hon uppmanar att skriva det jag vill ha o sen inte ens köper det x)


Datum: 2007-11-24: Tid: 22:51:53
Bloggadress/URL: http://misspresident.blogg.se
katri sa:

Oj, att gå ner i vikt är verkligen jobbigt när man gillar godis, men om du har orken kanske du kan fixa lite nyttaigare alternativ, så kan du äta godis i alla fall. Det hjälper ju alltid lite...


Datum: 2007-11-25: Tid: 08:20:56
Bloggadress/URL: http://minkei.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin