Jag vill, jag vill...

Skrivet: 2008-06-01, 16:50:01 / Fotodagboken




Jag och Jonathan spenderade cirka en timme ute på landet imorse. Vi blev runt visade på gården och fick se två lägenheter. En av dem var rena drömmen. Nybyggt, stort kök, öppenplanlösning, arbetsrum, sovrum, billig hyra ljust och fint i en vitputsad kåk. Allting kändes helt perfekt. Det ligger visserligen mitt ute på landet, men det var så lungt och skönt. Mycket bättre än vad jag hade kunnat föreställa mig. Jag blev helt kär. Jag älskar landet.

Den andra lägenheten känndes inte alls lika smickrande. Mycket sämre och omodernare planlösning, ej nyrenoverat. Det känndes mer som ett gammalt torp. Plastmatta på golvet, fula tapeter, jättelitet kök med fula köksluckor, instängt vardagsrum... njae, jag skulle helst inte vilja renovera hela stället. Det är för mycket jobb. Och jag är kräsen (Jonathan tyckte att jag var lite väl överdriven, men det tycker inte jag)

Men, men, men... det är många som är intresserade. Så jag tror inte att våra chanser är så stora (nu kom den negativa sidan fram igen), tyvärr. Jag vill så gärna ha den första lägenheten. Det känns så tråkigt att alltid få det näst, bästa jämt. Jag vill, jag vill, jag vill...

Så nu håller vi tummarna på att alla andra inte är intresserade... så att jag och älsklingen får bo där!

Nene sa:

Svar: Javisst är det Lisa ^^.


Datum: 2008-06-01: Tid: 20:30:34
Bloggadress/URL: http://nnene.blogg.se/
B E R G O D A L V A N A. C O M sa:

Håller tummarna för att ni får den och jättesnygg lo har du skapat! Superfint =)


Datum: 2008-06-01: Tid: 20:53:36
Bloggadress/URL: http://bergodalvana.com/
Katya sa:

sv: Tack <3 :) :D



Fina blommor


Datum: 2008-06-01: Tid: 21:47:28
Bloggadress/URL: http://katyas.blogg.se/
Nathalie [asilentescape] sa:

Du tar verkligen jätte fina foton! La faktiskt till dig på bloggkoll häromdagen ;)


Datum: 2008-06-16: Tid: 16:01:07
Bloggadress/URL: http://asilentescape.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin