Snödroppar

Skrivet: 2008-03-06, 21:47:18 / Dagboken

image885
Visst är snödroppar fina?
Jag har alltid tyckt om just snödroppar. Jag blev alltid lika facinerad när de trängde sig fram genom snön ute i våran rabatt i Irsta när jag var liten. Det är nog det första tecknet som tyder på att våren är påväg. Sen kommer ju tussilagos, vitsippor, knoppar på träden, videung och allt det där. Men det brukar ju ske lite senare. Snödroppar verkar vara riktiga överlevare, de tål kyla och allt sånt där som vanliga blommor oftast dör av.


Ikväll har jag setat bänkad framför Du är vad du äter och innan dess tittade jag på 2900 Happiness på tv3:s hemsida. Jag avskyr verkligen när en kanal tar åt sig en serie, börjar sända den på en duglig tid och sen när det inte går så bra som de tänkt, flyttar de antagligen den till en usel tid, då de flesta är på jobbet eller i skolan eller som i detta fall flyttar de serien till deras webbtv. Okej, jag tycker om att titta på tv på datorn, för att då kan man ju själv bestämma när det passar en. Så gör jag alltid med Andra Avenyn, men nu hade jag vant mig vid att se 2900 Happiness klockan sju på vardagar och sen så tar de bara bort den. Sjysst? Inte direkt. Speciellt inte när kvalitén på webbtven suger, texten försvinner hitt som hatt och bildkvalitén är inte särskilt bra.

Jaja... Det går ju inte att göra någonting åt. Men det är sjukt irriterande.


Brukar du se på webbtv?

caroline sa:

Svar; ja thailand ska bli helt underbart om det blir av. De skulle verkligen sitta fint där vid jul.
Ohja tro mig den var riktigt god, det ska bli mitt nya mellanmål.

Hoppas du fick en trevlig kväll.


Datum: 2008-03-06: Tid: 22:05:07
Bloggadress/URL: http://svanemar.blogg.se
Jessica sa:

jag brukar också titta på Andra Avenyn på datan, började för att se från början, men gör det typ alltid nu.


Datum: 2008-03-07: Tid: 12:58:55
Bloggadress/URL: http://jessicajohansson.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin