Idas tankar . . .

Skrivet: 2008-05-29, 13:40:38 / Dagboken

. . .den tjugonionde maj



Två tvättar och en lång promenad senare är jag tillbaka på bloggen.
Det är helt fantstiskt väder ute idag, varmt som attan och svetten rann både här och där. Jag gick längst strandpromenaden bakom mina solglasögon och njöt av Jocke Bergs stämma samtidigt som blandade känslor dök upp i huvudet. Glimmande vatten och sommarlukter fick mig att inse att jag aldrig vill lämna den här stan. Aldrig!

Bara tanken på att vi måste flytta härifrån gör mig ledsen. Vi har fortfarande inte hittat något nytt boende och vårat andrahandskontrakt går ut om cirka trettio dagar. Vi som var säkra på att vi skulle få en lägenhet av Sigtuna Hem innan dess. Vi stod först i kön på en drömlägenhet, men när det väl var dags ville dem att Jonathan skulle ha fast anställning. Så vi fick bita i det sura äpplet. Nu lever vi i ovishet. Nu väntar vi på att Jonathan ska få fast anställning så att vi kan börja söka på nytt. Förhoppningsvis får han det redan om en månad, men hans chef har tagit semester, så vi får vänta och se helt enkelt.

Vi tittar på blocket varje dag för att se om det kommit upp någonting nytt. Igår var vi och tittade på en lägenhet, men om vi skulle ha den ville han att vi skulle betala 20 000 redan idag. Dröm och glöm, varifrån ska vi få tjugo papp ifrån bara sådär? Så nu lutar det mot att Jonathan stannar kvar här i Sigtuna första veckan i juli, hyr in sig på en camping en vecka. Medan jag flyttar hem till mamma. För veckan efter det har han ändå semester och då ska vi åka till Skiathos i Grekland. Jag längtar. Det ska bli helt underbart att få koppla av från allt det här och bara njuta. Där stannar vi i en vecka, sedan bor vi nog hemma hos mamma resterande vecka. Efter det får Jonathan flytta tillbaka till campingen igen och jag får stanna kavar hemma hos mamma. Det blir nog den bästa lösningen, så att Jonathan får behålla sina jobb åtminstone. Annars vore det en katastrof. Inget jobb och inget boende.

Augusti är ännu en gåta. Men tills dess kanske vi åminstone kan hitta en andrahandslägenhet eller så. Så jag håller verkligen tummarna för att Jonathan ska få fast jobb på posten så snart som möjligt så att vi kan få en lägenhet via Sigtuna Hem, här i Sigtuna. Jag älskar att bo här, jag älskar lugnet, jag älskar att det är nära till det mesta. Jag älskar vattnet, grönskan, miljon, fiken... det är en dröm att bo här.


Vilken lång text det blev nu. Men oj så skönt det känndes att skriva av sig, allt detta ligger och tynger mitt hjärta varje dag. Vilket dessutom har resulterat i att jag inte har velat skriva på bloggen fota eller någonting. Men nu kände jag att jag kunde dela med mig av detta till er eftersom att jag har så underbara läsare.

Det är inte lätt att vara vuxen...



Puss & kram ♥

Anonym sa:

Det är verkligen inte lätt att vara vuxen. Men jag håller en tumme för er, tror det ordnar sig :)


Datum: 2008-05-29: Tid: 14:09:14
Bloggadress/URL: http://lillefots.blogg.se/
sannaa sa:

Ja, tack =)

Jo det ska man verkligen! Detsamma <3



gillar bilden supermkt:D


Datum: 2008-05-29: Tid: 15:08:08
Bloggadress/URL: http://sannaaek.blogg.se/
Carro sa:

Ja ooh ja, din info var jättebra. Som jag sa tidigare så har jag ju fundera på det där Tamron men sen ändrade jag mig till ett macro osv, men känner mig lite säkrare nu på att jag vill samma som du, ha så att man kan ta kort på långt håll :) Jag vet inte hur länge du har fotat? men jag är ju själv bara nybörjare så känns inte heller som att jag borde slänga ut flera tusen, utan börja med något enkelt. Plus att jag tycker du får jättebra bilder, Tack för hjälpen!


Datum: 2008-05-29: Tid: 20:43:24
Bloggadress/URL: http://regalo.blogg.se/
LIFE BY Marielle sa:

hoppas det ordnar sig :) jo det är bra med mig också, oftast iallafall det går ju i perioder eller vad man ska säga, men man lär sig att uppskatta de bättre dagarna mer.


Datum: 2008-05-29: Tid: 21:28:23
Bloggadress/URL: http://mariellem.blogg.se/
B E R G O D A L V A N A. C O M sa:

Hoppas att det ordnar sig för er med bostad. sånt är inte kul. Jag vet! Underbart somrig bild!


Datum: 2008-05-29: Tid: 21:36:30
Bloggadress/URL: http://bergodalvana.com/
Anonym sa:

Haha, ja.. fast det lät som ett onödigt ont. I värsta fall får ni flytta lite längre ner i landet och bosätta er hos mig. Alldeles för få kvadrat men det kan ju gå ;o) Haha! Well, jag hoppas att det löser sig som sagt. Några mysiga helgplaner? Kram


Datum: 2008-05-29: Tid: 22:04:08
Bloggadress/URL: http://lillefots.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin