Ida svarar sista delen - övrigt

Skrivet: 2009-01-11, 14:08:18 / Bloggen


Vad gick du på gymnasiet för utbildning+inriktning?

Jag gick sam/sam på Rudbeckiansagymnasiet i Västerås.

 

Vad läser du nu? Du verkar läsa nåt där du jobbar en hel del med text? Är det bra isf, och vart pluggar du detta?

Jag läser Informationsdesignprogrammet med inriktning på Textdesign. Ja, vi jobbar en hel del med text, men mycket annat också. Jag pluggar på Mälardalenshögskola i Eskilstuna, så för tillfället pendlar jag från Enköping.
 

 

Om du fick välja ETT program att vara med i, vilket skulle det vara? 

Oj vilken svår fråga. Min dröm är att få vara gäst i Nyhetsmorgon och berätta om min bok :)


Fest eller mysig hemmakväll?

Mysig hemmakväll. Men jag gillar att festa när det väl gäller.

 

Vilken B&J sort skall du käka och vilken är bäst enligt dig? 

Vi köpte faktiskt två nya smaker igår. Bohemian rasberry och Half baked och de är mina nya favoriter tillsammans med strawberry cheascake.

 

Vilket är ditt drömyrke? 

Helt klart författare. Det har jag alltid velat bli.


Om du fick träffa någon som är död, vem skulle det vara?

Sånt har jag aldrig tänkt på... varför inte träffa nån som lever istället?

 


Din favoritmaträtt? 

Tacos

Jeansstorlek? 

Jadu. Det beror på Jensmodellen, mellan 27-28 och längden är alltid för lång, så jag måste alltid sy upp mina jeans.

 

Vad är du mest nöjd med över dej själv?

Mina ögon, mina små fötter, de är rätt söta. Jag är oftast rätt nöjd med helheten.

 

Vad är din högsta önskan i livet? 

Bo i ett vitt fint hus med stora fönster ut mot havet, ha två barn och vara gift med Jonathan. Jag skulle vara författare och ha en egen fotostudio.

 

Har du någon pojkvän?

Ja, han heter Jonathan och vi har varit tillsammans i tre år och fyra månader.

 

Favoritkaka? 

Maryland cookies

 

Vilken är din största dröm?

Skriva en bok!


Bästa kentlåten?

Mannen i den vita hatten.


Hur lång tid har du kvar på din utbildning o vad pluggar du?

Jag pluggar Textdesign på Mälardalens högskola i Eskilstuna, som är en treårig högskoleutbildning. Jag har 2,5 år kvar.

 

Vad gör du helst en fredagskväll, om du får välja vad du vill? :)

Myser med Jonathan eller träffar kompisar.

 

Hur träffades du och Jonathan?

Det fanns egentligen aldrig några planer på att vi skulle bli tillsammans. Jag hade pojkvän och han var tillsammans med en tjej i min klass. Vi började träffas som kompisar och blev kära i varandra. I enkla drag, det var lite mer komplicerat än så i verkligheten.


Finns det något du alltid drömt om att göra? 

Åter igen, släppa en bok :)

Vad ska du göra när du pluggat klart?

Det får vi se :)

 

Vad får du oftast komplimanger för? :) 

Mina ögon, om du menar kroppsligt. Annars brukar jag få komplimanger för mina fotografier och dikter.



Vad är det värsta du vet? 

Att ha ont om pengar och inte veta vad man vill göra med livet.

 

Ditt roligaste sommarminne? 

Sommaren då jag och Jonathan blev tillsammans. Och sommaren då vi både var på Hultsfred, tågluffade genom Europa och åkte på cykelsemester. Det är mina bästa sommarminnen. Och mina barndomsminnen från Grebbestad.

 

Vilken är den godaste glassen enligt dig? 

Ben&Jerrys.

 

Vilken gillar du mer; midsommar eller julafton? 

Julafton. Just midsommar brukar inte vara så speciell, men jag gillar sommaren mer än vintern.

 

Om du fick byta liv med någon/nått för en dag, vem/vad skulle det då vara? 

Jadu... det vet jag faktisk inte ;p


Om du fick en enda önskan uppfylld, vilken skulle det vara? 

Att jag får leva ett lyckligt, friskt och rikt liv med mina nära och kära.

 

Vad har du för framtidsplaner?

Det kan vara lätt att drömma iväg och veta vad man vill göra i framtiden. Men innerst inne är jag ganska vilsen och vet inte så mycket om min framtid. Men jag är inte lika rädd för att kämpa längre, så den blir nog till vad jag gör den till. Men just nu försöker jag fokusera på en sak i taget.

 

 

Tack till alla som varit med och ställt frågor. Det var jätteroligt att svara på dem. Hoppas svaren duger också, annars får ni säga till. puss&kram.

 


[F R I D A I S F I NE] sa:

skojskoj, bra frågot och bra svar!


Datum: 2009-01-11: Tid: 14:50:29
Bloggadress/URL: http://fridaisfine.blogg.se/
rebeckablom sa:

mm ben&jerry är bäst !


Datum: 2009-01-11: Tid: 14:54:09
Bloggadress/URL: http://rebeckabloom.blogg.se/
Sara sa:

Pinsamt, men jag har bara ätit Ben&Jerrys en enda gång och det var flera år sen. Har varit för snål medan jag pluggat :p



Många bra svar på många bra frågor i alla fall :) Kul att få veta mer om dig tycker jag. Kram kram


Datum: 2009-01-11: Tid: 15:03:05
Bloggadress/URL: http://sarasland.com
Jossi sa:

Mycket bra svar tycker jag!

Fy mej, missade o ställa frågor men men sånt e livet ;(


Datum: 2009-01-11: Tid: 15:14:43
Bloggadress/URL: http://josefineaspeteg.webblogg.se/
JULLS sa:

Så fina bilder du tar :D


Datum: 2009-01-11: Tid: 15:46:18
Bloggadress/URL: http://torresforever.blogg.se/
[F R I D A I S F I NE] sa:

haha, vad menar du? jag har ju inte bytt design elr ngt...:S<33


Datum: 2009-01-11: Tid: 16:13:57
Bloggadress/URL: http://fridaisfine.blogg.se/
hilda sa:

Alltid lika roligt att läsa:D


Datum: 2009-01-11: Tid: 16:50:16
Bloggadress/URL: http://hiildas.webblogg.se/
[F R I D A I S F I NE] sa:

Jasså du menar rubriken..jusste den ändrade jag ju till svart! :D<3


Datum: 2009-01-11: Tid: 17:05:39
Bloggadress/URL: http://fridaisfine.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin