Vet ni vad?

Skrivet: 2009-01-16, 19:07:33 / Fotodagboken




Jag fick lägenheten som vi var och tittade på i Västerås i början av året. Jag var nästan helt säker på att jag skulle få den när jag tackade ja till erbjudandet, men man kan ju aldrig vara helt säker förrän man fått hyreskontraktet i handen. Igår kväll satt jag och skrev på det och idag skickade jag iväg det till dem igen. Så nu är det bara att vänta på inflyttningsdatumet. Det kännas bara bättre och bättre hela tiden. Jag tror att det kommer bli hur bra som helst. Det kommer kännas lite litet i början, men jag tror att det kommer bli kanonbra, man brukar ju vänja sig vid det mesta. Dessutom känndes inte lägenheten så fruktansvärt liten, när vi var där och tittade på den.

Så den första mars landar första flyttlasset i Västerås. Jonathan kommer att bo kvar här till den första maj, då det är tre månaders uppsägningstid på vår nuvarande lägenhet.Så då tänkte vi prova på lite hur det är att inte bo ihop och ha delad ekonomi. Det kommer nog gå bra. Vi kommer antagligen träffas varje dag ändå. Eller förhoppningsvis inte...

Allting kommer att bli mycket lättare, att ta sig till skolan, att träna, gå till stan, träffa kompisar, fika, gå hem till mamma.... ja allt kommer flyta på mycket bättre när jag kan göra precis vad jag vill. Det är inte alltid så kul att vara beroende av att Jonathan ska hålla på att skjutsa mig fram och tillbaka överallt hela tiden. Det är väldigt påfrestande. Det har funkat så länge vi har bott här, på grund av att det måste vara så, men det skulle inte gå i lägden.

Det kommer bli bäst för oss båda, även om jag kommer att få seperationsångest den dagen då jag verkligen ska lämna den här lägenheten. Men nackdelarna är tyvärr större än fördelarna... så vi gör nog rätt val. Förhoppningsvis kan vi hitta någonting mycket bättre när vi båda har pluggat klart sen.

Jag längtar verkligen nu, det känns bra att veta att det inte är så långt kvar. Men det är aldrig roligt att vänta. Men som ordspråket lyder "den som väntar på något gott, väntar aldrig för länge". Nu känns det verkligen som att allting kommer att bli bra och att 2009 kan bli ett bra år.

Nu ska jag äta varmamackor och titta på film. Senare väntar även en semla. Det blir fredagsmys här hemma ikväll. puss&kram.

S a r a sa:

Åh va kul att du får lägenheten! :)


Datum: 2009-01-16: Tid: 19:45:22
Bloggadress/URL: http://saaramarklund.blogg.se/
Malin sa:

Sv: Tack snälla :) Gillar dina bilder i headern, speciellt den i mitten är sjukt snygg! :)


Datum: 2009-01-16: Tid: 20:11:30
Bloggadress/URL: http://meandthecamera.blogg.se/
sandra sa:

grattis igen! :) det kommer bli jättebra, det är jag säker på!


Datum: 2009-01-16: Tid: 20:22:09
Bloggadress/URL: http://accordingtosandra.wordpress.com
Sebastian Bergström´s fotoblogg © sa:

Gud vad roligt att få en lägenhet. Jag vill också bo själv på nått ställe men jag är bara 13... hehe:P


Datum: 2009-01-16: Tid: 21:54:16
Bloggadress/URL: http://www.sebastian-bergstrom.se
Ina sa:

Vad kul! Hoppas det blir riktigt bra till sist ^^,


Datum: 2009-01-16: Tid: 23:18:32
Bloggadress/URL: http://www.schackrutig.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin