God Jul bloggsverige...

Skrivet: 2007-12-24, 11:04:56 / Illustartioner

Julaftonsmorgon...
Jag tänker mig alltid julaftonsmorgonen som en mysig och lugn morgon, så var det i alla fall förr i tiden. Nu känns det mer som att man måste skynda sig upp, göra sig ordning och åka iväg till julfirandet. Frukosten struntar man i eller slänger i sig precis innan man ska iväg. Förut åt man både gröt och julvört i lugn och ro tillsammans med familjen. Men hur ska man hinna med allt? Jag försökte att inte stressa upp mig imorse, sminkade mig bara lite grann och tog på mig de kläder som var bestämda. Ingen tid för krångel och känna sig ful.
Det är ju julafton.


Det känns rätt skumt att säga att det är den 24:e december idag, månaden som runnit iäg som hårt spolande vatten. Nu är dagen här, den alla människor har väntat på. Dagen som vi har tillängnat allt julpynt åt. Det är idag vi får veta om vi varit snälla under året eller ej. Det är idag vi får träffa tomten. Vet dock inte om vi kommer att ha någon tomte. Men mina kusiner är ju fortfarande ganska små, så vi får se. Längatr tills julbordet och familjens gemenskap. För det är ju ändå gemenskapen och kärleken som julhögtiden handlar om.


image596
illustration: jag själv

Satt och pysslade med denna illustration halva natten, för att få den färdig. Jag är riktigt nöjd, det känns som att jag börjar komma någon vart på vägen.


GOD JUL.

Johanna sa:

skit fin illustration :) godjul


Datum: 2007-12-24: Tid: 11:07:52
Bloggadress/URL: http://mostwandetfashion.blogg.se
Sanna sa:

God Jul =)


Datum: 2007-12-24: Tid: 14:18:02



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin