The same girl, different hair

Skrivet: 2007-12-28, 23:26:15 / Illustartioner

image612
Illustration: jag själv

Filade lite ytterligare på samma illustration som jag postade tidigare ikväll. Håret blev lite livfullare.. ja det var väl typ det. Ögonen är blå istället för gröna, men det är nästan omöjligt att se om man inte har förstoringsglas, förståss. Annars är det i princip the same girl. Jag gillar henne, rött hår är så snyggt. Om man passar i det, men det gör inte jag så därför drömmer jag mig bort lite i denna bild. Jag är jättenöjd.

Jonathan sa just till mig:
"Det är helt otroligt vad mycket du har lärt dig under ett år..."

Jaa, det är sant. Började pilla i Photoshop för första gången i mars förra året kanske. Och Illustrator har jag bara behärskat i ungefär två månader. Så det går snabbt framåt. Önskar bara att jag var mer haj på funktionerna i illustrator. Men som sagt snart äger jag Photoshop boken och där efter är det väl dags att investera i en illustaror bok.

Godnatt på er.

Mia sa:

Hur va PS-boken? Värd att köpa? Lär man sig något?


Datum: 2008-02-01: Tid: 13:46:13
Bloggadress/URL: http://heartofastar.blogg.se
Malin sa:

riktigt snygg illustration:)


Datum: 2008-02-01: Tid: 15:51:32
Bloggadress/URL: http://artofmalin.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin