Klagosång

Skrivet: 2007-02-08, 22:53:34 / Dagboken

Jag är så himla trött på att bo så här. Det ligger byggrejer överallt och det är skitigt där vi håller på att göra om, vilket innebär att smutsen dras in på rummet och jag blir galen. Jag hatar att bo i smutsen och hade aldrig i hela mitt liv trott att jag skulle kunna bo så här. Men det gör jag och jag står inte ut längre. Jag vill att allt ska bli klart. Jag hatar gipsdamm, sågspån, brädbitar.. Åhh, jag vill bara att allt ska bli klart så att vi kan få ett normalt liv igen. Det här tär på oss, på hälsan och på vårat förhållande. Men jag kämpar vidare, även om jag klagar hela tiden. Men jag känner mig deppig, sjuk och handlingsförlamad, jag orkar inte göra någonting. Jag orkar knappt gå till skolan, jag har ingen lust att göra skoluppgifter, jag orkar inte städa, laga mat eller jag vet inte. Allt är bara jobbigt.

Jag önskar att jag kunde trolla, så att allt bara blev klart. Jag vet att vi är på god väg, köket är nästan klart och det är inte så mycket som ska göras i vardagsrummet. Men det tar ändå så lång tid allting. Vi är inne på sluttampen i köket och det känns som att vi varit det i flera veckor nu. Allt finarbete tar så himla lång tid. Som att måla, lägga tak, golv, göra hyllplan. Jag är trött hela tiden, jag sover mer än någonsin och Jonathan är uppe hela nätterna för att få klart. Det var år sedan vi gick och la oss tillsammans och jag saknar det mer än någonting annat. Jag saknar hans närhet och kärlek. Men jag älskar dig och det kommer jag alltid att göra. Vi tar oss igenom det här som du sa här om dan. Det gör vi, det vet jag.

Jag vet att jag är bitter, men det är inte lätt att ha det så här. Men det var skönt att få ur mig allt. Man får tycka synd om sig själv ibland.

Snart ska jag kolla på Sex Inspekttörerna. Jag hoppas att allt ordnar sig.

Jonathan, du betyder allt för mig. Jag älskar dig mer än livet
<3

Jag är glad för min nya mobil i alla fall. Men jag skulle behöva ett minneskort till den så att jag kan lägga in flera låtar.

Puss & kram




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin