Kanal 5:s nya satsningar

Skrivet: 2008-04-27, 20:53:30 / Dagboken

Kom in från en härlig vårkvällspromenad lagom tills Power of 10, ett rätt meningslöst program egentligen. Men med rätt intressant information. Det är i alla fall roligt att gissa och se ifall man har rätt eller fel. Statistik är rätt roligt. Efteråt börjar Sanningens Ögonblick, jag tror inte alls på en såndär lögndetektor. Det kan ju bli hur fel som helst. Och sen frågorna som deltagarna ska svara på, de kan ju förstöra deras liv. Men om man väl ställer upp så borde man väl inte ha så mycket att dölja eller? Eller så är de desperata efter pengarna. Jag skulle aldrig ställa upp i det programmet. Inte för att jag har så mycket att dölja, men det är ju riktigt pinsamt.

Jag såg ett avsnitt av det amerikanska programmet. Då var det en tjej som var uppe på sista "ronden", hon hade tre frågor kvar. Då hade hon avslöjat både otrohet och svek mot sin familj, vänner och pojkvän. Roligt liv när hon väl kommer tillbaka till verkligehten. Men det måste hon ju ha vetat innan!  Frågan precis i slutet löd: tycker du att du är en bra person? Hon svarade ärligt att hon tyckte det. Men lögndetektorn tyckte att svaret var falskt.  Antagligen tycker hon innerstinne hon är en riktigt dålig person. Det undermedvetna kan alltså ha en roll i det hela. Det betyder ju att man aldrig kan veta om man svarar sant eller falskt på en fråga. Det slutade med att hon fick åka hem utan pengar och med ett krossat liv. Värt? Och det ska vara underhållning, jag tycker att det är sorgligt. Men jag kommer ändå inte kunna hålla mig borta från det.
Intresserad? Titta här!

sannaa sa:

Åh tack =)alltid kul att få snälla kommentarer av en som har så fin blogg och gör så fina bilder och saker som du!


Datum: 2008-04-27: Tid: 21:27:40
Bloggadress/URL: http://www.sannaaek.blogg.se
Anonym sa:

Det finns mycket sjukt på tv alltså, nästan pinsamt.


Datum: 2008-04-27: Tid: 21:36:21
Bloggadress/URL: http://lillefots.blogg.se
Malin sa:

hmm inte sett något av det :S


Datum: 2008-04-28: Tid: 09:53:44
Bloggadress/URL: http://lillamalins.blogg.se
Ida sa:

Kollad edu på det svenska.. skit roligt jue.. haha ska nog se det igen på torsdag!


Datum: 2008-04-29: Tid: 10:47:51
Bloggadress/URL: http://bjerkansDotter.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin